Avatar billede sjedb Nybegynder
20. maj 2005 - 11:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Program til at udføre ruteplanlægning

Jeg søger et program der kan udføre ruteplanlægning.

Programmet skal kunne læse min kundedatabase, som jeg evt. eksporterer fra mit nuværende kundekartotek.

Herefter afmærker jeg f.eks. 8 kunder som jeg skal besøge den pågældende dag, der skal samtidig være mulighed for selv at vælge hvilken rækkefølge jeg skal besøge kunderne i.

Det som programmet så skal kunne er at beregne afstanden til start destination til kunde1, fra kunde 1 til kunde 2 osv. til slut destination.

Dataerne skal kunne eksporteres med kunde navn og adresse og kørte antal kilometer til et Excel regneark, hvor det skal bruges til at lette den daglige førsel af en kørebog.

ER DER NOGEN DER KAN HJÆLPE MED ET SÅDANT PROGRAM/KENDER ET ALLERED EKSISTERENDE PROGRAM, UDEN DET KOSTER EN MINDRE FORMUE ???
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. maj 2005 - 11:29 #1
Jeg ved at firmaet systemfactory (www.systemfactory.dk tlf 33326333) har lavet et system der samkører gps og någet kortgrundlag til noget der minder om dette. Deres system kan også i real tid vise hvor køretøjerne befinder sig på kortet.

Prøv at kontakte dem
Avatar billede fennec Nybegynder
20. maj 2005 - 11:49 #2
Krak har også en ruteplanlægger til salg i deres shop:
http://kraksbutik.krak.dk/templates/product.asp?ProductGuid=GIS%2DKRCD04

Ved dog ikke om den kan exportere data, men måske deres pro udgave kan.
Avatar billede sjedb Nybegynder
20. maj 2005 - 13:16 #3
Jeg kan ikke umidelbart finde noget system på www.systemfactory.dk
Avatar billede tuxic Nybegynder
06. juli 2005 - 22:54 #4
Mig bekendt er det et svært problem. Og kan sikkert kun løses optimalt ved prøve alle muligheder. Men der kan jo være heuristikker der finder gode, men suboptimale løsninger.

Eventuelt kan man også overveje at se på andre ting end lige afstanden. Fx er det nok hurtigere at køre på ring II end falkonér allé i myldre tiden. (Håber du er københavner :))
Avatar billede sjedb Nybegynder
11. juli 2005 - 23:17 #5
fennec skriv lige et svar, så får du pointene
Avatar billede fennec Nybegynder
12. juli 2005 - 08:18 #6
.o) One Eyed Jack