Avatar billede rened Nybegynder
18. maj 2005 - 14:19 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Min router hopper af nettet ?

Hej

Jeg har lige investeret i en Linksys WRT54GC trådløs router.

Mit problem er at jeg falder af nettet jævnligt, op til flere gange om dagen faktisk, og det er ved at blive irreterende...

Jeg har Dbnet 10mbit internet, og når der er hul igennem.....
ohh my... så er der hul igennem ;)

jeg har prøvet med og uden kabel... samme ting sker...
jeg har opdateret firmware... samme ting sker...
nu er jeg løbet tør for ideér... så nu håber jeg at i eksperter kan sende mig i den rigtige retning mod en løsning ;)

på forhånd mange tak
Avatar billede hostgirl Nybegynder
18. maj 2005 - 15:26 #1
Prøv at tjek log filen, om det evt er når du modtager en ip fra din udbyders dhcp...
Avatar billede rened Nybegynder
20. maj 2005 - 11:04 #2
ok, hvilken log-fil er det.. den fra routeren eller en på computeren ?

min router burde vel også holde ip-adressen da den ikke bliver genstartet, eller er det bare mig der er helt pingeling oven i hovedt ;)
Avatar billede heeweb Nybegynder
21. maj 2005 - 12:58 #3
har du ptøve at opdater Firmware i den det hjælp på en af min der gjorde det samme en grang...

Hilsen
Stefan Meller
Avatar billede leif Seniormester
21. maj 2005 - 13:00 #4
Er det forbindelsen til Routeren der hopper eller din Internet forbindelse ?
Avatar billede rebecca Novice
03. juni 2005 - 22:01 #5
se evt. dette spg. http://eksperten.dk/spm/510160
Avatar billede hostgirl Nybegynder
23. juni 2005 - 14:47 #6
I din router, undskyld jeg ikke har svaret, men har ingen mails fået fra ekspertens robot.
Avatar billede rened Nybegynder
04. juli 2005 - 15:04 #7
det kunne godt se ud som om det er forbindelsen til routeren, da den kan være ret lang tid om at komme med logon prompt....

jeg har opdateret til nyeste firmware ( 2 gange ), været i kontakt med linksys support samt prøvet at opsætte diverse indstillinger for at se om det giver noget ....
men den hopper stadig af sådan et par gange om dagen :(
Avatar billede rened Nybegynder
04. juli 2005 - 15:06 #8
håber i er tilfredse med fordelingen, da jeg ikke rigtig er kommet nogle steder med det...
jeg håber stadig nogle vil hjælpe, selvom pointene nu er delt ud ...

mvh rene
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2006 - 18:58 #9
jeg har samme problem med firmware 2.4.05
der er monteret org ext antenne med samme problem som dig ,routeren er samme model
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2006 - 21:06 #10
tror iflg det jeg oplevet så er det for få resourcer i routeren ,bliver den presset hårdt så falder den ud .

en test ubuntu på 700mb blev downloadet via wifi uden problemer men startede man en ny interexplorer op får man kun siden kan ikke vises .

Da ubuntu var færdig med at dw kunne siden vises .

fejlen er ike på wrt54g