Avatar billede nusser49 Nybegynder
15. maj 2005 - 10:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Installering af XP pro sp2

Under repair af windows xp spurgte win efter en spamfigter.msi fil og den kunne ikke findes, systemmet kører i løkke derfra og kan ikke komme videre.
Jeg har prøvet med win98 stardiskette og det duer ikke konflikt fat 32 og NFTS.

Jeg har prøvet at boote fra Winxp cd'en den vil ikke videre sort skærm.

Jeg har prøvet med win xp startdisketter og ved disk 2 siger den at filen\ntkrnlmp.exe kunne ikke indlæses fejlkode 7. og installationen afbrydes. Hvad skal jeg gøre please???????????
Avatar billede trekkies Juniormester
15. maj 2005 - 11:42 #1
Hvis du kan komme ind i windows, så prøv følgende:

Sæt din Windows cd i drevet, gør følgende:

Start -> Kør... -> sfc /scannow

Den retter ødelagte systemfiler.
Avatar billede nusser49 Nybegynder
15. maj 2005 - 11:46 #2
Der kan jeg ikke komme ind fordi når jeg genstarter så starter den bare med installationen igen
Avatar billede trekkies Juniormester
15. maj 2005 - 11:50 #3
Har du prøvet at annulere installationen?

Skete alt dette efter at du installerede SP2?
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2005 - 11:57 #4
Prøv om der er noget af dette du kan bruge !

http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/index.htm
Avatar billede nusser49 Nybegynder
15. maj 2005 - 13:48 #5
Er der nogen der ved hvordan man laver opstartdisketter til win xp sp2? i gamle dage var der 6 stk. Når man dowloader disketterne fra microsoft hvordan får man delt det ud på de 6 disketter da det fylder ca. 4.4 MB?
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2005 - 14:03 #6
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;310994

There are six Windows XP Setup boot floppy disks. You must have the files and the drivers that these disks contain to access the CD-ROM drive and to start the Setup process.
Create the Setup disks
When you download the Setup disks, the download contains only one large program file. When you run the downloaded file, it extracts the files. You receive the following prompt:
This program creates the Setup boot disks for Microsoft Windows XP. To create these disks, you need to provide 6 blank, formatted, high-density disks.

Please specify the floppy drive to copy the images to:
Type the drive letter for the floppy disk drive (this is typically drive A). After you type the floppy disk drive letter, you receive the following prompt:
Insert one of these disks into drive drive letter:. This disk will become the Windows XP Setup Boot Disk.

Press any key when you are ready.
When you press a key, the downloaded file starts to extract and copy the files. Continue to insert the blank disks as you are prompted to do so until all six disks are created. If the process is interrupted, you must run the downloaded program file again to create all six disks.

Make sure to label each disk appropriately with the number that is specified by the program. You must use the disks in the correct order during the Setup process.
Use the Setup disks
After you create all six disks, insert the first disk in the floppy disk drive, and then restart the computer. The computer must be configured to boot from the floppy disk drive. You may have to modify the BIOS settings on your computer to do this.

The Setup process starts. Insert the other floppy disks as you are prompted to do so. You must use the Windows XP CD-ROM to finish the Setup process.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. maj 2005 - 19:21 #7
Nemmere på dansk:

Når du henter installationsdisketterne, indeholder overførslen kun én stor programfil. Når du kører den hentede fil, pakkes filerne ud. Følgende meddelelse vises:
Dette program opretter startdisketterne til installationsprogrammet til Microsoft Windows XP. Du skal bruge 6 tomme, formaterede high-density-disketter til at oprette disketterne.

Angiv det diskettedrev, som billederne skal kopieres til:
Skriv drevbogstavet på diskettedrevet (typisk er det A). Når du har skrevet bogstavet på diskettedrevet, får du vist følgende meddelelse:
Indsæt en af disketterne i drevdrevbogstav:. Denne diskette bliver startdiskette for Windows XP Installation.

Tryk på en vilkårlig tast, når du er klar.
Når du trykker på en tast, påbegynder den hentede fil udpakningen og kopieringen af filerne. Fortsæt med at indsætte de tomme disketter, når du bliver bedt om det, indtil alle seks er oprettet. Hvis processen afbrydes, skal du køre den hentede programfil igen for at oprette alle seks disketter.

Sørg for at mærke hver diskette med det nummer, der angives af programmet. Du skal bruge disketterne i den rigtige rækkefølge under installationen.
Brug af installationsdisketter
Når du har oprettet alle seks disketter, skal du indsætte den første diskette i diskettedrevet og derefter genstarte computeren. Computeren skal være konfigureret til at starte fra diskettedrevet. I visse tilfælde kan det være nødvendigt at ændre computerens BIOS-indstillinger for at kunne gøre dette.

Installationsprocessen starter. Indsæt de andre disketter, efterhånden som du bliver bedt om det. Du skal bruge cd'en med Windows XP til at færdiggøre installationsprocessen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. maj 2005 - 19:22 #8
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;310994

Når du henter installationsdisketterne, indeholder overførslen kun én stor programfil. Når du kører den hentede fil, pakkes filerne ud. Følgende meddelelse vises:
Dette program opretter startdisketterne til installationsprogrammet til Microsoft Windows XP. Du skal bruge 6 tomme, formaterede high-density-disketter til at oprette disketterne.

Angiv det diskettedrev, som billederne skal kopieres til:
Skriv drevbogstavet på diskettedrevet (typisk er det A). Når du har skrevet bogstavet på diskettedrevet, får du vist følgende meddelelse:
Indsæt en af disketterne i drevdrevbogstav:. Denne diskette bliver startdiskette for Windows XP Installation.

Tryk på en vilkårlig tast, når du er klar.
Når du trykker på en tast, påbegynder den hentede fil udpakningen og kopieringen af filerne. Fortsæt med at indsætte de tomme disketter, når du bliver bedt om det, indtil alle seks er oprettet. Hvis processen afbrydes, skal du køre den hentede programfil igen for at oprette alle seks disketter.

Sørg for at mærke hver diskette med det nummer, der angives af programmet. Du skal bruge disketterne i den rigtige rækkefølge under installationen.
Brug af installationsdisketter
Når du har oprettet alle seks disketter, skal du indsætte den første diskette i diskettedrevet og derefter genstarte computeren. Computeren skal være konfigureret til at starte fra diskettedrevet. I visse tilfælde kan det være nødvendigt at ændre computerens BIOS-indstillinger for at kunne gøre dette.

Installationsprocessen starter. Indsæt de andre disketter, efterhånden som du bliver bedt om det. Du skal bruge cd'en med Windows XP til at færdiggøre installationsprocessen.