Avatar billede osbech Nybegynder
14. maj 2005 - 17:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

HiJackThis log

tænkte på om der var en venlig sjæl der ville kigge på min log?
håber det bliver postet det rigtige sted... min første post :o)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\Smc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Stardock\Object Desktop\WindowBlinds\wbload.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Motherboard Monitor 5\MBM5.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
C:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\SecCopy\SecCopy.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
C:\Programmer\Samurize\Client.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\wdfmgr.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\eMule.de\emule.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe
G:\skal soteres\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://runonce.msn.com/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdsg.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: PCTools Browser Monitor - {B56A7D7D-6927-48C8-A975-17DF180C71AC} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. maj 2005 - 19:17 #1
Der mangler både toppen og bunden af loggen. Prøv lige igen at sende den.
Avatar billede osbech Nybegynder
14. maj 2005 - 19:26 #2
satans også.... well prøver igen

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 17:06:13, on 14-05-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\Smc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Stardock\Object Desktop\WindowBlinds\wbload.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Motherboard Monitor 5\MBM5.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
C:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\SecCopy\SecCopy.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
C:\Programmer\Samurize\Client.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\wdfmgr.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\eMule.de\emule.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe
G:\skal soteres\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://runonce.msn.com/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdsg.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: PCTools Browser Monitor - {B56A7D7D-6927-48C8-A975-17DF180C71AC} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [MBM 5] "C:\Programmer\Motherboard Monitor 5\MBM5.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Nokia Tray Application] C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] C:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ezlink] "C:\Programmer\KiSS EzLink\ezlink.exe" -service_start -background
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [CloneDVDElbyDelay] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneDVD\ElbyCheck.exe" /L ElbyDelay
O4 - HKLM\..\Run: [ElbyCheckAnyDVD] "C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\ElbyCheck.exe" /L AnyDVD
O4 - HKLM\..\Run: [AnyDVD] C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] \Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - HKCU\..\Run: [RSD_HDDThermo] C:\Programmer\HDD Thermometer\HDD Thermometer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Second Copy 2000] "C:\Programmer\SecCopy\SecCopy.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ProtoWall] C:\Programmer\Dudez\ProtoWall.exe
O4 - HKCU\..\Run: [updateMgr] C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AdobeUpdateManager.exe AcRdB7_0_0
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Doctor] "C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe" /Q
O4 - Startup: MBM5.lnk = C:\Programmer\Motherboard Monitor 5\MBM5.exe
O4 - Startup: Samurize.lnk = C:\Programmer\Samurize\Client.exe
O4 - Global Startup: eMule.de.lnk = C:\Programmer\eMule.de\emule.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: TruePass CAPI 6,0,200,81 - https://www.borgerblanketter.dk/TruePassSample/applets/entrusttruepassapplet-capi.cab
O16 - DPF: {1E2941E3-8E63-11D4-9D5A-00902742D6E0} (iNotes Class) - https://tsmail.berendsen.dk/iNotes.cab
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {8EC18CE2-D7B4-11D2-88C8-006008A717FD} (NCSView Class) - http://www.kortal.dk/ecwplugins/ncs.cab
O16 - DPF: {A590956F-AE99-4419-BB39-3C721276C625} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0504.exe
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O20 - Winlogon Notify: WB - C:\PROGRA~1\Stardock\OBJECT~1\WINDOW~1\fastload.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe (file missing)
O23 - Service: Sygate Personal Firewall Pro (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\Smc.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. maj 2005 - 20:10 #3
Jeg kigger lige på den ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. maj 2005 - 20:13 #4
Loggen er faktisk ren.

Har du problemer med pc'en ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. maj 2005 - 20:18 #5
<tonnybrandt>: Flere steder rynkes der på næsen af "Spyware Doctor" - så vidt jeg husker ???

Samt \BackWeb-8876480.exe ???

Samt \eMule.de\emule.exe ???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. maj 2005 - 20:52 #6
Spyware doctor er ok. Derimod er SpyDoctor ikke ok.

BackWeb-8876480.exe kigger kun efter opdateringer. Normalt ville jeg også fjerne den, men når hele stien til programmet ikke er der, plejer linien ikke at kunne fjernes og er desuden uskadelig, da stien jo ikke eksisterer.

Emule, tjaa var det min ville jeg fjerne den, og havde maskinen været fyldt med virus eller spyware, ville jeg også have bedt brugeren om at fjerne det, men når loggen er så ren som den er, ser jeg ingen presserende grund til at fjerne det. Det er jo kun en "risiko", og er ikke direkte spyware eller virus befængt.
http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/emule/
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. maj 2005 - 21:50 #7
OK - jeg "blandede" sammen...
Hvordan er BackWeb-8876480.exe mon så endt på den måde
[LDM] \Program\BackWeb-8876480.exe
?

realsched.exe + qttask.exe + NeroCheck.exe
kunne jeg også finde på at fjerne - mest pga 'resoursespild' - altså ikke spyware/virus...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. maj 2005 - 23:45 #8
Jeg ved ikke hvordan den ender på den måde, men jeg har set det flere gange. Muligvis en dårlig installationsprocedure. Når man fjerner den uden at fjerne den linie der plejer at være lidt længere nede bliver den jo lagt ind igen. Dette lader til at gå galt nogen gange, og det er måske grunden til at det bliver en ufuldstændig sti.

De sidste er faldet for "bagatelgrænsen". Realsched fjerner vi ikke længere og de andre deaktiverer vi i msconfig, hvis brugeren ønsker at spare ressourcer.
Avatar billede osbech Nybegynder
15. maj 2005 - 09:36 #9
hey og tak for i gad kigge den igennnem....

@tonnybrandt min computer er somsådan ikke langsom, men når jeg skal på internettet/browse rundt, så kan der godt gå et par sek. før der sker noget, og før i tiden "kom" den med det samme, det er lidt svært at forklare uden det kommer til at lyde  som en bagatel.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. maj 2005 - 19:56 #10
Jeg har lige fixet nogle computere der havde samme problem, altså en forsinkelse hvergang man valgte en ny side.
Det var dns-serveren. De stod til at bruge routeren som dns-server, men jeg stillede dem om så de istedet brugte tdc's dns server på internettet med en utrolig forbedring af responstiden !!!

Så hvis du har router er det bestemt værd at prøve.
Avatar billede osbech Nybegynder
16. maj 2005 - 10:04 #11
@tonnybrndt...

sort snak.... :o) kan du ikke evt. komme med en beskrivelse af hvordan man gør? enten her eller på mail osbech@ofir.dk
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. maj 2005 - 10:27 #12
Det gør du i start | indstillinger | netværksforbindelse | lanforbindelse
klik egenskaber.
I boksen finder du Internetprotokol (TCP/IP), markerer den og trykker egenskaber.

Her kan man skrive dns-serverne manuelt ind.

Men for at det kan hjælpe, skal du først lige kontrollere om du allerede har eksterne dns-servere inde.

Klik start | kør, skriv cmd og tryk enter.
skriv:
ipconfig /all
og tryk enter.

Kig i listen efter ipaddressen og dns-servere. Hvis de 2 første tal i ipadressen og dns-serveren er ens, kan du prøve at sætte den eksterne dns-server ind istedet.

Eks:
ipaddresse: 192.168.0.5
..
dns server: 192.168.0.1

Den eksterne dns-server har du sikkert fået at vide i de papierer du har fået fra din internetudbyder.