Avatar billede mulemule Nybegynder
14. maj 2005 - 09:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Transaction Log, skal den vokse uhæmmet ?

Hvordan og hvorledes med Transaction Log.

Hvad er det mere præcist den indeholder ?

Hvordan kan man se dens indhold ?

Er det normalt at den vokser uhæmmet ? , eller er det udtryk for en fejl situation ?

Jeg har fundet ud af at jeg kan slette den ved at detache databasen, slette filen, og så atache igen - Er det noget helt sygt noget at gøre ?

På et tidspunkt var det somon min Application ikke kunne fordbinde til databasen, men efter at jeg slettede filen som beskrevet ovenfor, gik det fint igen . Giver det mening ?

Mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
14. maj 2005 - 10:08 #1
Den indeholder alle ændringer til databasen.

Du kan mig bekdnt ikke "se" dens indhold.

Hvis den vokser uhæmmet så er det fordi at:
  - du ikke bruger simple recovery model
  - du ikke laver rigtigt backup af den

Ja. Enten lav regelmæssig backup af den transaktions log (altså inde fra SQLServer
ikke af filerne !) eller skift til simpel recovery model.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
14. maj 2005 - 13:29 #2
Du skal absolut ikke slette transaktionsloggen
Avatar billede mulemule Nybegynder
14. maj 2005 - 18:48 #3
Perfekt, husk at skyd et svar, ellers kan jeg jo ikke give point.

Jeg har skiftet til simple, det er fint. Jeg gendanner databasen helt
fra frisk ved lejlighed, nu hvor jeg haft slettet log filen.

(bare rolig, det er kun en system i udvikling)

Mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
14. maj 2005 - 19:45 #4
svar