Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
13. maj 2005 - 09:45 Der er 2 kommentarer

Arkitektur i xslt

Hej

Hvordan ville den smarteste måde at opbygge en hjemmeside i xlst være ?
Bør man lave en xls fil til hver side, eller noget overordnet design ?

Er ny i xslt, men kender fint syntaken, men har svært ved at se hvordan en god Arkitektur skal opbygges.
Avatar billede janegil Nybegynder
13. maj 2005 - 17:19 #1
Hvis sidene har samme struktur, men bare forskjellig data, så skal det være ett XSLT.

Hvis sidene har forskjellig struktur, ser jeg ingen umiddelbar gevinst i å bruke XSLT i det hele tatt? Om ikke da innholdet allerede foreligger som XML.

Selv om sidene har forskjellig struktur, skulle du komme langt med ett XSLT, så lenge forskjellig struktur i resultatet er en følge av tilsvarende strukturer i XML input. Det kan være performancegrunner til å dele opp stilarket, men jeg ville prøvd å få det til å virke først.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
21. maj 2005 - 01:46 #2
Hej Claus,

Hvis ikke du har bogen "XML - til WWW" vil jeg odt anbefale den.

Jeg vil også godt anbefale Near and Far designer 3.0 tilat konstruerer din DTD hvis du vil arbejde med XML.

Håber du kan bruge svaret til lidt!

mvh
Mads