Avatar billede leha123 Nybegynder
13. maj 2005 - 09:29 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

min puter kommer med en besked om at den lukker ned

hejsa eksperten

da jeg opdaterede min puter fra win98 til win2000 fik jeg den besked at min puter lukker ned om 1 min. da jeg troede det var en virus henvendte jeg mig på spywarefri og efter skrivede frem og tilbage blev jeg henviste til jer efter som de på spywarefri ik troer det er virus jeg har fået men måske et hardwareproblem så håber i kan hælpe mig til at løse mit problem så jeg kan få min puter op at køre igen.

her er linket til spywarefri hvor vi skrev frem og tilbage
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=13601&whichpage=1

Jeg har 128 ram til at sidde i min puter har en lille mistanke om at det er det der er problem men er ik sikker, deres forslag var enten dårlige ram eller for varm en CPU.

På forhånd tak
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. maj 2005 - 09:53 #1
Blaster Virus. Søg efter et blaster virus fix!

Det er fordi du ikke har firewall/sikkerheds opdateringer på maskinen inden du satte den på nettet!

DET ER IKKE ET HARDWARE PROBLEM.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. maj 2005 - 09:58 #2
Avatar billede leha123 Nybegynder
13. maj 2005 - 10:58 #3
har været inde og kigge på de linkt du har lagt til mig, men "shutdown -a" virker ik, men har fundt denne side: http://www.microsoft.com/security/malwareremove/default.mspx men inden jeg bruger den vil jeg lige være sikker på at det også er den rigtig jeg har fået fat i, så håber du kan fortælle mig det :-)
Avatar billede imago-dei Nybegynder
13. maj 2005 - 11:01 #4
Du kan roligt anvende ovenstående program. Der sker i hvert fald ingen skade, hvis ovenstående _ikke_ kan fjerne din virus. Så brug du roligt den remover.
Avatar billede leha123 Nybegynder
13. maj 2005 - 11:06 #5
oki det prøver jeg engang når jeg kommer fra arb.

Har lige et spørgsmål er der en anden "genvej" jeg kan bruge så min puter ik lukker ned da "shutdown -a" ik virker så jeg har kun ca. 5-10 min til at få scannet og så remover den??
Avatar billede imago-dei Nybegynder
13. maj 2005 - 14:11 #6
Der er en anden genvej, men den er (vist nok) mere kompliceret at gennemføre. Men jeg kan ikke se hvorfor shutdown -a ikke virker. Hvor indtaster du kommandoen? Og du gør det vel uden ""?
Avatar billede imago-dei Nybegynder
13. maj 2005 - 14:13 #7
Du kan også prøve shutdown /a
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. maj 2005 - 14:54 #8
http://www.spywarefri.dk/virus.htm#msblast
Når du nu har fået ryddet "problemet" med de 60 sek shutdown så KAN du også sakse nævnte W2000 ServicePack fra
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
som "løs" fil... ~129Mb ...

Nyeste pt. er
[Windows 2000 Service Pack 4]
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. maj 2005 - 14:58 #9
Hvis jeg instalere en RÅ W2000 eller XP UDEN MS ServicePack og tilslutter direkte til Internettet, så går det 1-10 MINUTTER så er nævnte virus kommet ind !!!
Derfor er det sund latin at instalere UDEN INTERNET TILSLUTTET (stikket UD!!!) og derefter instalere nyeste ServicePack fra andet medie. Først DEREFTER Internet på og WindowsUpdate for nyeste MS Updates ...

Safe Surfing...
Avatar billede leha123 Nybegynder
17. maj 2005 - 09:55 #10
efter som jeg selv har opgivet at finde frem til problem og få det løst har jeg sendt min puter ind der hvor jeg købte den i siden tid for at de kan "lave" den.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. maj 2005 - 09:42 #11
leha123 prøvede du at fjerne den virus der var på maskinen? Fulgte du nogle af de råd vi kom med?
Avatar billede leha123 Nybegynder
25. juni 2005 - 12:49 #12
undskyld at jeg først svare nu men har ik været hjemme.

ja det gjorde jeg, så sendte jeg den ind og fik den tilbage i samme tilstand som den var sendt ind i og så prøvede jeg "majsmarken´s 13/05-2005 14:54:38" forslag og installere uden internet til og det virkede, der var ik noget før jeg satte den til internette igen men et lille virus program fjernede resterne og nu køre den bare som den skal.

Jeg takker
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. juni 2005 - 14:13 #13
Hermed [svar] ...