Avatar billede c-sharp Nybegynder
12. maj 2005 - 06:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

retunere en datalist med værdier fra forskellige tabeller

Jeg har en database men nogle hovedkategorier, underkategorier og produkter, de indeholder alle et eller flere billeder (Filnavnet på et billede). Når jeg f.eks skal slette en hovedkategori skal jeg også have slettet de tilhørende underkategorier og produkter, men da jeg på min server har billeder til alle disse kategorier skal de også slettes, derfor har jeg brug for at få retuneret alle billednavnen i en "lang række". Hvordan kan man lave det?

eks.

SELECT billedenavn FROM hovedkategori WHERE katnr = 1
SELECT billedenavn FROM underkategori WHERE hovedkatnr = 1
SELECT billedenavn FROM produkt WHERE hovedkatnr=1
(Sql'en er meget forenklet)

Det jeg har jeg brug for er at få det i et "resultset" med alle billedenavnen.
Avatar billede mnoer Nybegynder
12. maj 2005 - 17:25 #1
brug union

select.....
union
select.....
Avatar billede c-sharp Nybegynder
17. maj 2005 - 10:37 #2
Det var det jeg skulle bruge, jeg takker mange gange!

mnoer smid et svar så er der point.
Avatar billede mnoer Nybegynder
17. maj 2005 - 14:16 #3
svar :)