Avatar billede G-pita Nybegynder
11. maj 2005 - 21:34 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Hvilket Trådløst Netkort?

Jeg er på udkig efter et trådløst netkort til min bærbare.
Det skal værre temmelig allround, altså kunne bruges alle de steder der er trådløst netværk. Det vil sige på min skole og hos venner og bekendte... med flere

Har lige læst guiden, men synes ikke helt den gik nok i bund med alle de standarder 802.11g og a og b og Super G, plus og ikke plus.

Nogle gange står der 802.11g og 108 Mbit og andre gange kun 56 Mbit.

Jeg vil gerne have et accespoint herhjemme også, men det kompaliteten er vigtigere.

Det skal være PCMCIA/Cardbus
Avatar billede kenp Novice
11. maj 2005 - 21:41 #1
hvis du køber et som understøtter B og G standarten så vil du være dækket ind 99% af alle steder hvor du kommer hen i danmark, da det er de 2 mest udbredte steder.

Det med plus standart, så skal man have et netkort fra samme producent som har lavet det accesspoint/router. så hvis du nøjes med alm. standarter så vil det også passe på det andet.

Men Kig f.eks. på Linksys eller Zyxel er min anbefaling.
Avatar billede G-pita Nybegynder
16. maj 2005 - 16:24 #2
der findes en masse med 108 MBit ogsådan og nogle har 115 mBit, er det hvis man køber kort og accespoint fra samme fabrikat, man kan opnå de hastigheder?
Avatar billede kenp Novice
16. maj 2005 - 16:34 #3
Ja det er det.