Avatar billede bcrasser Nybegynder
11. maj 2005 - 20:42 Der er 8 kommentarer

Mit internet går ned hele tiden

Jeg fatter brik!? Mit internet virker fint når jeg starter computeren op. jeg kan hente mail, surfe og gå på messenger. Efter 10 minutter eller noget i den stil kan jeg ikke gå på nettet længere. Min internet udbyder siger at linien er fin, og det ikke er deres problem, og da er da også stadig forbindelse for jeg kan stadig logge på messenger...

Hvorfor hopper den af!? Og hvad kan jeg gøre?
Avatar billede overloaded Mester
11. maj 2005 - 20:57 #1
Har oplevet at Stofanet hopper af med faste mellemrum, men det ordnede sig da jeg arktiverede "allways on" og satte Idletiden på stofas hjemmeside til 0.
DHCP serveren kan være skyld i det.
Avatar billede bcrasser Nybegynder
11. maj 2005 - 21:08 #2
dhcp serveren!? kan jeg gøre noget ved den?
Avatar billede overloaded Mester
11. maj 2005 - 21:14 #3
En DHCP server sørger for at tildele et ledigt IP nummer til en pc når pc'en tændes eller kobles på nettet.
----------------------------------------------------------------------------------------
I visse routere er det muligt at tilføje en DHCP server funktion, eller en DHCP helper funktion.
Fordelen ved at indlægge DHCP funktionen på routeren er, at man ikke behøver at have en pc tændt døgnet rundt for at tildele IP numre.
Avatar billede overloaded Mester
11. maj 2005 - 21:19 #4
Du kan prøve at indtaste IP og DNS manuelt i TCP/IP.
Avatar billede overloaded Mester
11. maj 2005 - 21:22 #5
IP-adresse
Undernetmaske
Standardgateway
Foretrukken DNS
Alternativ DNS
Avatar billede bcrasser Nybegynder
18. maj 2005 - 01:35 #6
undskyld det lqange fravær...
Jeg har slet ingen router...
Og jeg kan ikke fatte hvad der sker!? er det min computer eller er det min internetudbyder!?
Og ville det virke at formatere min maskine eller hva!? Bliver sindsyg af det!
Avatar billede overloaded Mester
18. maj 2005 - 13:07 #7
Det er så typisk alt for mange udbydere at de siger det ikke der deres problem, må jeg gætte på det er tdc, magen til arrogance at udvise over deres kunder.
Kan desværre ikke lige hjælpe til i øjeblikket men prøv at holde liv i tråden og se om ikke der kommer en anden ind.
Avatar billede bcrasser Nybegynder
18. maj 2005 - 18:56 #8
ok mange tak. jeg prøver at finde ud af noget...