Avatar billede cyberspace Nybegynder
11. maj 2005 - 13:58 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Min pc kan ikke se/pinge server eller andre pc'er i workgroup

Jeg har nogle pc'er der er sat sammen i et netværk. Disse er medlem af en workgroup. disse her koblet sammen via en hub. disse kan så gå på nettet via en pc (server) med 2 netkort og programmet wingate (internet delingsprogram)

men den ene kan ikke se serveren eller de andre pc'er.
Har checket netkabel og hub port samt netkort, som en sidste ting har jeg checket pc'ens netværks konfiguration.
Kan heller ikke pinge de andre pc'er (den melder request timed out)

Jeg har også prøvet at deaktivere mit firewall program.
Denne pc kan gost gå på internettet hvis jeg putter netstikket direkte i kabelmodemmet og bruger dhcp ipadresse.

hvad kan være årsag til at pc'en ikke kan komunikere med de andre pc'er????
Avatar billede cyberspace Nybegynder
11. maj 2005 - 14:01 #1
bruger winxp pro
har checket at den indbyggede firewall i xp er deaktiveret.
har haft pc geninstalleret men de hjalp intet!
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. maj 2005 - 18:01 #2
Kan den pinge sig selv ? ? ?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
12. maj 2005 - 09:00 #3
mener du 127.0.0.1 eller pc'ens ip adrese

den kan saktens pinge 127 ip adressen
Avatar billede cyberspace Nybegynder
12. maj 2005 - 11:05 #4
findes der ikke et program eller en metode der kan checke om der er noget der blokerer eller er en fejl mht. at netkortet kan komunikere med andre pc'er.

f.eks. porte eller programfejl eller???
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. maj 2005 - 15:29 #5
Hvis den kan pinge sin egen IP adresse, så er den givetvis OK, og problemet skal søges i routeren eller forbindelsen til samme.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. maj 2005 - 08:06 #6
bruger ikke router men en simpel Hub.

Har afprøvet alle porte i Hubben, men det har ikke fjernet problemet og en hvilken som helst af de andre pc'er der også er koblet til hubben, kan saktens få forbindelse på alle porte i hubben.
Avatar billede jrcarlsen Nybegynder
14. maj 2005 - 19:14 #7
Kører maskinen DHCP eller med en statisk addresse?

Fortæl noget mere om selve netværksopsætningen.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
18. maj 2005 - 14:58 #8
jeg har rodet lidt mere med det og har fundet frem til følgende.

(For at det skal køre rigtigt så skal pc have fast ip)

når jeg har givet fast ip så kan den ikke pinge server eller andre pc'er, men er ip via. dhcp så kan jeg saktens pinge. men selv om jeg vmh. internet skriver ipadresen på server. Så fungerer internetdelingsprogrammet ikke som det skal(har flere gange checket at det er korekt installeret)

Hvorfor blokerer min pc når den har fast ip??? (Pc er på samme subnet og gateway er korekt).
Avatar billede cyberspace Nybegynder
18. maj 2005 - 14:59 #9
vmh = mht.
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. maj 2005 - 21:34 #10
Alle Pc'er i workgroup er altså tildelt fast IP, som tilhører samme adresseområde, F.eks. 127.0.0.2 til 127.0.0.10  ? ? ?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. maj 2005 - 11:15 #11
dragonknight>> ja. Men når min egen pc somsagt få fast ip blokerer den for alt ind og udgående trafik og kan ikke pinge andre maskiner kun sig selv.

søtter jeg den til dhcp så kan den pinge alle maskiner i workgroup, men så kører den uden om internetdelingsprogrammet og så kan jeg kun åbne internet explorer 1-2 gange for den melder maximum logon (overskredet det maximale antal logon til internet) og så er jeg nød til at genstarte pc så den kan få en ny ip via dhcp
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2005 - 11:41 #12
Hvad med at købe en router, og lad den styre det ? ?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
20. maj 2005 - 11:54 #13
Det var måske en ide, men sådan en koster jo penge!
Den løsning jeg gerne skulle have til at virke, har jop før virket og kørt upåklageligt.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
20. maj 2005 - 11:58 #14
Af nysgerrighed. Hvilken router kan anbefales, minimum 5 ports.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
20. maj 2005 - 12:00 #15
lige et spørgsmål. Hvordan fungerer en Router mht. at 2 eller flere skal kunne gå på internettet samtidig via samme internetforbindelse???
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. maj 2005 - 12:39 #16
Routeren tildeler alle computere interne IP-adresser, og bruger disse til kommunikation mellem PC og router. På inter-nettet vil alle computere se ud som havende den samme IP, nemlig den som routeren har.

Teoretisk kan routeren håndtere 254 Pc'ere på samme segment.

Linksys og netgear har udmärkede routere, men du skal väre opmärksom på, om de er istand til at anvende den protekol og kommunikationsmetode, som din internet udbyder anvender. Priserne ligger omkring 250.- til 550.-, og billigere hvis du ikke skal have trådlös mulighed.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
23. maj 2005 - 11:03 #17
Nu har jeg også prøvet at afinstallere mit firewall software incl. checket regdb for firewall filer. men det hjalp ikke. forstår stadigvæk ikke hvorfor min pc blokerer og spærer af for alt!! udgående trakik så den får fast ip?????

får somsagt request timed out ved ping (uanset hvilken ipadresse jeg pinger)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
23. maj 2005 - 11:05 #18
Det ender nok med at jeg køber en Router alligevel. For jeg har stortset opgivet af få lor... til at virke, øv!!!!!
Avatar billede jrcarlsen Nybegynder
23. maj 2005 - 13:18 #19
Prøv lige at skrive til mig på ekspert_spam@wenix.dk, gerne med noget kontakt information, så er det muligt jeg lige giver dig et kald og ser om vi kan få det til at virke.

(Hvis du ønsker det)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
24. maj 2005 - 08:10 #20
Nå Min tålmodighed blev lige midlertidig opbrugt, så jeg har bestilt mig en router.

ircarlsen>> jeg kan godt lave netværk med IP adresser via DHCP og det må jeg jo så leve med indtilvidere og når jeg får min router kan jeg bare køre dhcp.
Den faste IP maskinerne var tildelt,skyltes somsagt at jeg havde en pc med 2 netkort og et internet delingsprogram.
Pænt af dig at ville hjælpe, og hvis du ikke har noget imod det så vil jeg nok gemme din email adresse i tilfælde at jeg ikke kan leve med at det ikke fungerer 100%
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. maj 2005 - 15:50 #21
Velbekomme  ;-)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
31. maj 2005 - 12:15 #22
Ja så fandt jeg løsningen. Af en eller mærkelig grund havde 2 netkort fået samme MAC adresse. Jeg kørte nemlig et  program der checkede netkortene og fandt dermed problemet. Mac adressen på mit netkort er nu blevet ændret og så er der liv i nettet igen. (hvordan det er skedt, kan jeg desværre ikke svare på)