Avatar billede kiiim Nybegynder
05. maj 2005 - 20:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

billed-randomizer

Jeg vil gerne lave en "randomizer" på en af mine html-sider. Det skal fungere således at hver gang man går ind på denne side, vil et nyt billede blive vist. Jeg forestiller mig at jeg kan lave en mappe med billeder, og "randomizeren" vælger så tilfældigt et af dem. Hver gang  man opdatere siden, vil et nyt billed blive vist.

Kan dette lade sig gøre med simpel html - eller skal jeg have fat i php?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. maj 2005 - 20:24 #1
Hvis du laver det i JavaScript, kan du skrive stierne til billederne, i selve scriptet..

Ellers kan du f.eks. lave det i PHP eller ASP..
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
05. maj 2005 - 20:26 #2
Avatar billede kiiim Nybegynder
05. maj 2005 - 20:30 #3
hyper: Det ser interessant ud - men jeg fatter desværre så lidt coding, at jeg har svært ved at tyde hvorledes jeg kan omskrive php-koden, så den kan bruges på mit site.
Kan du hjælpe lidt ?  ;)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. juni 2005 - 04:27 #4
hmm.. det eneste du sådan set skal rette, er "billeder": $mappe = "billeder";

Hvordan ser dit site ud? :-)

/theSurfer
Avatar billede jpj3 Nybegynder
26. juni 2005 - 20:56 #5
Denne kan måske gøre tricket. Har ikke selv testet.
http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=519
Avatar billede jpj3 Nybegynder
24. august 2005 - 22:50 #6
Måske var det på tide at lukke
Avatar billede kiiim Nybegynder
25. august 2005 - 01:21 #7
ja det er det vist ...
-men jeg har ikke fået det jeg skulle bruge. -træls ... :(
Avatar billede kiiim Nybegynder
25. august 2005 - 01:22 #8
men hvis der er en der vil "svarer" skal jeg nok give points ... ellers tager jeg dem selv.
Avatar billede jpj3 Nybegynder
25. august 2005 - 21:51 #9
tag dem selv
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. august 2005 - 20:34 #10
kiiim> Jeg synes at det er for dårligt, at du snupper pointsne med "men jeg har ikke fået det jeg skulle bruge. -træls ... :("

Enten gider du ikke at deltage, eller også er du dummere end en dør..

1) Koden er simpelt. Der er ikke så mange steder det kan gå galt. Logisk struktur.
2) Jeg fortæller dig, at du bare skal ændre på linien $mappe = "billeder";, så du skrive dit eget mappe navn, og spørger til dit site.

Hvis der er noget du ikke forstår, kan du bare spørge om du ikke kan få det forklaret.. har du aldrig gået i skole...?

/theSurfer