Avatar billede jaweni Nybegynder
05. maj 2005 - 19:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vise rtl-fil på hjemmeside

Jeg vil gerne vise et slægtstræ på min hjemmeside.

Dokumentet er i rtf-formatet med tegnede streger (forbindelse ml. slætninge). Hvordan kan man vise dokumentet på en ordentlig måde, så alt bevares?

Hilsen jaweni
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
05. maj 2005 - 19:18 #1
du skal bruge <pre> </pre> tags.
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
05. maj 2005 - 19:20 #2
Avatar billede jaweni Nybegynder
05. maj 2005 - 22:59 #3
Hej hyperpreprocessor,

afprøver. Vender tilbage.

jaweni
Avatar billede jaweni Nybegynder
05. maj 2005 - 23:03 #4
Hej igen.

Det var ikke lige det jeg eftersøgte.
Teksten med tegnede streger skal kunne vises.
Jeg prøver med et scannet billede af dokumentet.

Du får points alligevel.
Jan
Avatar billede jaweni Nybegynder
06. maj 2005 - 00:42 #5
dit link er blevet checket; men det var ikke
det rette for mig.

Word-dokumentet (*.rtl el. *.doc) skal kunne
vises ved klik på et link. Jeg har prøvet med
scannet billede af dokumentet; men det bliver
for stort.

Hilsen
jaweni
Avatar billede olebole Juniormester
08. maj 2005 - 12:44 #6
<ole>

*.doc og *.rtf er ikke web-dokumenter og kan derfor ikke i udgangspunktet afvikles i en browser.
Kun hvis brugerens browser er sat op til at åbne den slags dokumenter i f.eks. Word, bliver disse vist - ellers vil browseren i stedet tilbyde at downloade dokumentet.

Skal du bruge et scannet billede af dokumentet, skal du huske at komprimere det grundigt - og endelig ikke i jpg-format. Det skal helt klart gemmes som gif eller png, da det ellers fylder alt for meget.
Bliver det komprimeret til 12-16 farver og gemt som gif, kan det muligvis gøres småt nok - og stadig pænt.

Prøv evt. at uploade en scannet version - så vil jeg gerne prøve at 'krympe' den effektivt for dig  :)

/mvh
</bole>