Avatar billede minifido Nybegynder
04. maj 2005 - 12:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 gange i net med 2 router i et netværk?

jeg står og skal lave lidt netværk hvor i der skal være 2 gange i net.. der er router til begger så det er ikke noget pproblem.. det hele køre i et netværk da vi har 2 huse der skal køre sammen pga noget server noget.. og nej serveren kan ikke dele nettet da den ikke må have noget med inet at gøre

vært hus skal køre på ver sin line..

nogen ider til hvad jeg kan gøre for at få mest ud af det eller nogen som lige ved hvad jeg skal gøre

bliver gald for alt..
Avatar billede kenp Novice
04. maj 2005 - 12:48 #1
hvad er det du vil?
Avatar billede minifido Nybegynder
04. maj 2005 - 12:50 #2
jeg vil ha 2 x internet på 1 netværk
Avatar billede kenp Novice
04. maj 2005 - 12:59 #3
OK, det kan klares via en router som understøtter loadbalancing. jeg ved at levelone har lavet en. (ellers via en ekstraserver)
Avatar billede minifido Nybegynder
04. maj 2005 - 13:04 #4
ja men jeg har 2 cisco router som skal køre det..
Avatar billede bjuhl Nybegynder
04. maj 2005 - 13:40 #5
Det kan du ikke.

Du skal have en server eller en router der understøtter det.

Du kan købe en Zyxel Zywall 2 til billige penge, og så bruge den i forbindelse med 1 af dine Cisco routere.
Avatar billede ksoren Nybegynder
04. maj 2005 - 13:45 #6
Hvis jeg forstår spørgsålet korrekt, er det blot et spørgsmål om at sætte den rigtige gateway.. men en så simpel løsning giver så ikke ret meget sikkerhed, hus1 ville godt kunne bruge hus2's linie
Avatar billede minifido Nybegynder
04. maj 2005 - 13:53 #7
ksoren ser ud til at forstår den..
det er lige meget om hus 1 kan bruge af hus 2 `s inet og omvent..
de skal ikke kunne understøtte hinanden.. det var bare om der var nogen ider..
Avatar billede minifido Nybegynder
19. maj 2005 - 08:08 #8
kom ikke vider så lukker..