Avatar billede larsbent Nybegynder
03. maj 2005 - 16:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

bundkort ABIT VT7

hej. mit bund kort kan kun køre med 2 stænger ram pc 3200 enten 512 mb eller 1mb i .hvis der monters 3 eller 4 går den ned . og bundkortet er jo lavet til 4 og skulde kunde køre med 4 GB.

er der nogen der har hørt om det problem ?
Avatar billede balthazar Nybegynder
03. maj 2005 - 16:30 #1
Et hurtigt kig i manualen til bundkortet (kan findes her: ftp://ftp-usa.abit.com.tw/pub/download/manual/english/vt7.pdf)

Viser noget sjovt (i hvert fald har jeg ikke set det før) nemlig at Rammene skal paares slot 1, 3 og slot 2, 4. Har du prøvet det?
Avatar billede huset Praktikant
03. maj 2005 - 16:41 #2
Ganske normalt de skal sidde sådan
Avatar billede balthazar Nybegynder
03. maj 2005 - 16:51 #3
hehe ok det er vidst lang tid siden jeg har rodet med at sætte RAM i en maskine :-)
Avatar billede larsbent Nybegynder
03. maj 2005 - 18:56 #4
ja de sider 1&3 nu der køre den fint . men med noget i alle kan den ikke. har vært hos 2 computer bygger de kunde heller ikke få den til det . har købt det hos SHG . de har testet det 2 gange de siger det ikke fejler noget . men det kan ikke køre i min maskine
Avatar billede balthazar Nybegynder
04. maj 2005 - 03:14 #5
Har de testet med dine RAM?

Har selv haft noget udstyr retur hos dem, som de tog sig betalt for da, de sagde der ikke var noget galt med det. Efter yderligere egen test og minutiøs gentaget forklaring af hvordan jeg mente de burde teste det krøb de til korset og byttede motherboardet, som den var gal med. JEg havde beskrevet fejlen med at computeren pludselig gik ud efter et stykke tids kørsel, det testede de ved at starte og stoppe den (i første omgang)

En lang smøre men moralen er: Med SHG kan det betale sig at gøre det endog meget klart hvad problemet er og hvordan man selv forestiller sig de vil kunne reproducere fejlen. Det har du sikkert gjort, men just in case ;-)
Avatar billede larsbent Nybegynder
04. maj 2005 - 18:28 #6
shg har ikke testet med mine ram . men det har de 2 computer bygger jeg har fået til at teste det . jeg har tjækket mine ram med mem test ingen fejl efter 10 og 8 timers test . og de har også prøvet med ders egne ram .har fået byttet et bund kort hos dem det gjore det samme . men de siger det her ikke fejler noget
Avatar billede larsbent Nybegynder
24. maj 2005 - 23:40 #7
k