Avatar billede darthwaders Nybegynder
29. april 2005 - 12:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Jumpmenu i en side

Hej Eksperter,
Når jeg opretter en jumpmenu på en side, ken jeg kun vælge "MainWindow" i "open URL´s in",-  jeg vil gerne have at det der klikkes på, åbnes i en bestemt Frame istedetfor.
kan det lade sig gøre?
Avatar billede miss-g Seniormester
30. april 2005 - 01:23 #1
Du skal først gemme dit frameset (klik på én af de grå linier og du har fat i dit frameset). Det gemmer man typisk som index.htm (startsiden).

Derefter skal du gemme hver enkelt frame, f.eks.

top.htm
main.htm
bund.htm

Når du har gjort det, har du flere targets at vælge imellem når du laver din jumpmenu, nemlig:

Main Window
frame "topframe"
frame "mainframe"
frame "bundframe"

Så mit bud er at det er rækkefølgen du gør forkert *S*
Avatar billede darthwaders Nybegynder
30. april 2005 - 22:34 #2
Hej miss-g
jeg har gemt hver eneste frame, nemlig som: top, left og main, hvor main viser indholdet  af f.eks side1, side2 osv. og det er på disse sider (1 ell. 2) jeg ikke kan oprette min jumpmenu.
Avatar billede miss-g Seniormester
01. maj 2005 - 02:07 #3
Side 1 laver du jo i din main frame (mens du ser hele framesettet), og så laver du vel din jumpmenu der (i mainframe).

Når du så skal lave side 2, side 3 osv. kan du bare åbne main.htm og rette...

Håber du forstår. Det skal altså kunne lade sig at gøre *S*
Avatar billede darthwaders Nybegynder
02. maj 2005 - 22:26 #4
Jep! Det virker!
1000 tak for hjælpen miss-g!
Jeg har ikke rodet så længe med Dreamweaver. jeg begyndte min "hjemmesidekarriere" med FP,- men må nok indrømme at DW gemmer på lidt flere overraskelser.
smid lige et svar, så kan du få dine point.
Avatar billede miss-g Seniormester
02. maj 2005 - 23:01 #5
Pragtfuldt ;-)