Avatar billede fjorbak Forsker
29. april 2005 - 07:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken er bedst og fejl fri

Hej gutter

Hvilken af apache versioner er bedst 1.3.29 eller version 2.?.? jeg er lidt forvirret, nogen der vil give en begrundelse m.v.

Jan
Avatar billede fjorbak Forsker
29. april 2005 - 07:07 #1
hov skal køre på en Win98 maskine/xp/2000

Jan
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2005 - 07:46 #2
Det har i mange år været god latin at 1.3.x var mere stabil end 2.0.x
og at man burde bruge 1.3.x til seriøs brug.

Jeg tror altså at det råd er blevet for gammelt. Jeg vil anbefale 2.0.x !

Fra Apache's egen web site:

"Apache 2.0.54 is the best available version"

Du skal være opmærksom på at moduler er 1.3.x eller 2.0.x specifikke, så hvis
du skal bruge et eksternt modul der kun eksisterer til 1.3.x så er du
selvfølgelig nødt til at bruge 1.3.x, men alle de gængse findes til 2.0.x.
Avatar billede fjorbak Forsker
29. april 2005 - 12:41 #3
Hej arne

Hvad bruger du selv

Jan
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2005 - 13:03 #4
Nu er jeg jo udvikler og ikke drifts mand.

Jeg har begge installeret men ingen starter default og så starter jeg
den jeg skal bruge eller tilfældigvis har lyst til at bruge den dag.
Avatar billede fjorbak Forsker
29. april 2005 - 13:07 #5
arne, jeg har på et tidspunkt haft et program som netop startede min apache server op men ken ikke huske hvad det hedder, ved du det. Jeg skal have følgende moduler kørende i apache mail, mysql, PHP, men hvis man aktiverer Access delen i htdogs filen kan den vel også kører, disse ting i begge versioner?

Tak
Jan
giv lige et svar samtidig
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2005 - 13:25 #6
Apache 2 kommer med en fix lille utility til at starte alle Apache versioner med.

Jeg har PHP til at virke med begge versioner.

Apache snakker ikke med MySQL - det gør PHP.

Og svar.