Avatar billede TRoXa Novice
28. april 2005 - 18:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Domæne problem

Hej jeg har et lille spørgsmål, som jeg håber en eller anden kan svare på.

Jeg har fx axort.dk liggende på min egen hjemme server (windows 2003 server) og ønsker at kunne skrive axort.dk eller www.axort.dk fra min stationære pc på indersiden af netværket, men når jeg skriver det forsøger den at gå ud på nettet og så tilbage igen på min WAN-IP.

Er der en måde i fx Win2003Server's DNS hvor man kan tilføje, at på indersiden skal den bruge 192.168.0.1 istedet for min rigtige WAN ip.

Det skal lige siges, at løsningen med hosts filen ikke holder, da jeg gerne vil have at alle computere der blir sat til på mit netværk kan åbne siden indefra uden at skulle ind og rode i den fil :)

Håber der er nogen der kan hjælpe. Hvis jeg ikke har forklaret mig godt nok må i lige sige til :)
Avatar billede gammelhat Nybegynder
28. april 2005 - 19:11 #1
I dns manageren kan du oprette en forward lookup zone med navnet axort.dk

I denne opretter du en host (A record) med navnet www med den lokale ip.

Har du andre records (f.eks. MX) skal du også oprette disse, da alle forespørgsler til domænet, fra interne klienter, stopper her
Avatar billede TRoXa Novice
28. april 2005 - 19:29 #2
Det hjalp at tilføje axort.dk som forward lookup, men at tilføje www som host (A record) virker ikke så man kan altså kun skrive axort.dk men ikke www.axort.dk

Nogen idé til det? :)
Avatar billede TRoXa Novice
28. april 2005 - 19:48 #3
hehe måske jeg bare skulle have lidt tålmodighed :) Den skal selvfølgelig lige replikere det med de andre servere og hvad den nu ellers har lyst til at lave. Efter at have ventet siden min sidste kommentar virker det :)

Smid et svar :) og tak for hjælpen.
Avatar billede TRoXa Novice
24. april 2006 - 14:01 #4
ehm lukker og slukker, men jeg takker for hjælpen.