Avatar billede ncp Nybegynder
28. april 2005 - 16:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Replace CrLf med ingenting og replace så <br> med linjeskift

Hi, har en masse data som skal ind i et nyt system og det er også gået fint, men nu står jeg og skal ændre lidt i ét af felterne i en tabel. Jeg skal nemlig fjerne alle linjeskift i feltet. Har prøvet nederstående, men det virker ikke helt :(

UPDATE t_varer SET VareBeskrivelse = REPLACE(VareBeskrivelse,CHAR(13) + CHAR(10),'')

Når dette er gjort skal alle <br>-tags i varebeskrivelsen erstattes med linjeskift sådan at dem som indtaster data ikke længere skal tænke på html-koderne, men at php-siden, som udskriver datane, sørger for at erstatte linjeskiftne med <br>-tags...

Håber i forsår :D
Avatar billede arne_v Ekspert
28. april 2005 - 17:11 #1
Hvorfor virker det ikke ?
Avatar billede ncp Nybegynder
28. april 2005 - 17:23 #2
Den siger noget med at 1. agument i Replace er invaild
Avatar billede arne_v Ekspert
28. april 2005 - 17:39 #3
Hvelken felt type er VareBeskrivelse ?
Avatar billede ncp Nybegynder
29. april 2005 - 15:10 #4
Text
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2005 - 15:22 #5
Jeg mener ikke at du kan bruge REPLACE på TEXT.

Kan du ikke nøje med VARCHAR(8000) ?
Avatar billede ncp Nybegynder
29. april 2005 - 15:35 #6
Jo, jeg tror ikke der er nogle som er over 8000 tegn lang alligevel og kan vel altid sætte det tilbage til tekst, hvis der kommer problemer ?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2005 - 15:37 #7
Og du skulle kunne bruge REPLACE med VARCHAR
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2005 - 15:38 #8
8000 tegn er 4.5 tæt beskrevne A4 sider hvis jeg husker rigtigt.
Avatar billede ncp Nybegynder
29. april 2005 - 17:51 #9
Nice!!! Det funker jo - smid et svar :D
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2005 - 17:52 #10
kommer her
Avatar billede ncp Nybegynder
30. april 2005 - 17:51 #11
hmm, den replacer noget af det meget underligt har jeg fundet ud af, men laver lige et nyt spm med det på mandag - nu er det sq weekend :)