Avatar billede jct Nybegynder
26. april 2005 - 10:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ugenummer i SQL2000

Er der nogen som kan hjælpe med følgende problem, SQL returnere den 1.januar som uge 1, medens det i det danske kalendersystem er uge 53. Hvordan kan man ændre dette således at SQL også returnere uge 53?
Avatar billede kim_falkner Nybegynder
26. april 2005 - 17:07 #1
Det er en sjov problemstilling at man i US ikke har samme ugenumre som bla. DK.

Hvad med en art af en case: select case (datepart(week,dato) when 1 then 53 osv?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2005 - 18:21 #2
Næppe.

Beregn uge nummeret i applikationen.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
27. april 2005 - 00:54 #3
Kommer lidt an på hvor du skal bruge det... Men udfra dit spørgsmål kan jeg direkte svare:

Weekno er din beregning af ugen.

select isnull(nullif(weekno, 1), 53)
Avatar billede jct Nybegynder
04. maj 2005 - 11:42 #4
Det løser desværre ikke problemet, det er en ektern applikation, hvor vi ikke har adgang til sql statement, jeg håbede at det var et spørgsmål om opsætning.