Avatar billede jqrn Mester
25. april 2005 - 14:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at afspille nogle DVD'er

Jeg forsøger at hjælpe mine forældre med deres PC. Det går fint, bortset fra flg. problem:

De låner DVD'er på biblioteket. Ca. 50% af dem afspilles OK, de øvrige stopper/fryser efter ca. 1 time eller lidt mere. Det sker også hvis man hopper direkte til at afspille en scene hvor man før har konstateret at det går galt.

Jeg har taget en af de problematiske DVD'ere og aspillet på en anden PC, her var ingen problemer. Heraf slutter jeg at problemet er på PC'en.

På den problemramte PC bruger jeg (de) PowerDVD eller Windows Media Player. Problemet optræder uanset om den ene eller anden afspiller bruges. Heraf slutter jeg at problemet næppe er i afspilleren.

Men hvor er problemet så?
Avatar billede corner20 Nybegynder
25. april 2005 - 15:52 #1
Jeg formoder at den problem ramte PC kun har et drev??

Hvad med DVD film som ikke er lånt på biblioteket?

Umiddelbart kunnne det tyde på at laseren på drevet trænger til at blive renset!

Eller at DVDerne fra biblioteket er for ridset "mishandlet"!

Eller at drevet skal have opdateret sin "Firmware"!
Avatar billede jqrn Mester
26. april 2005 - 16:48 #2
Tak for spørgsmålene, jeg iler med svar:

Ja.
Har testet to, de var OK.
PC'en er ret ny, bør det så ikke være OK?
Det er sandsynligt, men den ene jeg testede var OK på en anden PC.
Det vil jeg undersøge.
Avatar billede jqrn Mester
27. april 2005 - 15:12 #3
driveren er up-to-date.
Avatar billede corner20 Nybegynder
28. april 2005 - 11:58 #4
Er det det såkaldte "Firmvare" du har opdateret? Opdateringer/omkodninger som produktsenterne udsender ind i mellem til specifike drev?
Avatar billede jqrn Mester
06. maj 2005 - 15:46 #5
jeg så godt at du skrev firmware, men jeg kunne ikke se hvilken firmware version jeg bruger og da det var nemt at opdatere driver så tænkte (håbede) jeg at det var det du mente.

Hvordan ser jeg hvilken firmware version jeg bruger aktuelt?
Avatar billede jqrn Mester
03. januar 2006 - 09:39 #6
spørgsmålet lukkes, uløst.