Avatar billede mixeren Nybegynder
25. april 2005 - 10:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ErrorDocument bare kun til billeder.

Det burde vel være muligt at lave et eller andet i sin .htaccess sådan at hvis et stykke grafik ikke fandtes, så blev der istedet vist et stykke standard grafik.

Præcis som med: ErrorDocument  401  /fejlside.php?error=401

Bare kun for gif, png og jpg. Hvordan gør man det?
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
25. april 2005 - 10:14 #1
Ved en fejlside får du af vide hvilken fil der ikke blev fundet. Det filnavn kan du vel bare pille ud, undersøge om det ender på gif, png, jpg osv, og derefter lave et fejlbillede.
Hvis ikke det er et billede der mangles, kan du så lave en normal 404 fejlside.

Selvfølgelig alt sammen noget som der skal scriptes, f.eks. i noget PHP
Avatar billede mixeren Nybegynder
26. april 2005 - 00:04 #2
Jeg er godt klar over at jeg kunne kode mig ud af problemet, havde dog håbet at der fantes en smart måde direkte i .htaccess filen, i stil med "ErrorDocument".

Jeg kan dog ikke rigtig finde noget i manualen, så med mindre der er andre med en god ide, så må jeg vel kode mig ud af det.
Avatar billede mixeren Nybegynder
06. september 2005 - 00:22 #3
efterårs rengøring.. :-)