Avatar billede fetmule Nybegynder
24. april 2005 - 06:53 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Problemer med "space" tast på eksperten.

Hejsa

Jeg har et problem med mit keyboard's mellemrums tast, når jeg vil lave et indlæg på her på sitet, hvis jeg skriver, og vil lave et mellemrum, kommer min adresselinie frem med tideligere besøgte hjemmesider ?
så derfor bruger jeg lige nu notesblok, og kopier det over på eksperten.
hvad kan der være galt ?
vh.
Avatar billede kalp Novice
24. april 2005 - 08:52 #1
tryk funktioner->internet indstillinger->indhold->autofuldførelse.. sæt hak i alt og ryd dem.

gør den det så stadig?
Avatar billede fetmule Nybegynder
24. april 2005 - 09:28 #2
nope!
Avatar billede fetmule Nybegynder
24. april 2005 - 09:31 #3
nej det virker ikke, efter jeg har prøvet det. .-(
skriver stadig i noteblok, og paster det.
Avatar billede mtj111 Novice
26. april 2005 - 19:47 #4
Virus??? Spyware???

Michael
Avatar billede fetmule Nybegynder
27. april 2005 - 09:33 #5
det må jeg tjekke, bruger ellers avast antivirus og adware spyware. og mcafeee firewall.
Avatar billede kalp Novice
27. april 2005 - 09:34 #6
hurtigste måde, at tjecke på

Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=3967&sp=Hijackthis%201.91
eller et direkte download link herfra www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede mtj111 Novice
27. april 2005 - 18:22 #7
Du kan også prøve at installere Microsoft AntiSpyware BETA, og gå i "Advanced Tools" > Browser Restore > og "Restore" de fleste ting.

Du kan også prøve "Advanced Tools" > System Explorers > under Internet Explorer kan du se hvilket BHO og toolbars du har installeret, samt IE's indstillinger.

Hvis det ikke skulle virke, så behold endelig programmet (det er GULD værd!)

Michael
Avatar billede fetmule Nybegynder
04. maj 2005 - 22:27 #8
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
D:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
D:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\System32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
D:\PROGRA~1\INKLAB\mfp.exe
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MPFSERVICE.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
D:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
D:\Programmer\PCCClient.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\Programmer\PopUp Killer\PopUpKiller.EXE
D:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
D:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfTray.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfAgent.exe
D:\Programmer\InkLab\inklab.exe
C:\Programmer\Sony Corporation\Picture Package\Picture Package Menu\SonyTray.exe
C:\Programmer\Sony Corporation\Picture Package\Picture Package Applications\Residence.exe
D:\Programmer\InkLab\inetlink.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Mads\Skrivebord\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [pccguide.exe] "D:\Programmer\pccguide.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PCCClient.exe] "D:\Programmer\PCCClient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Mirabilis ICQ] C:\PROGRA~1\ICQ\ICQNet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PopUpKiller] C:\Programmer\PopUp Killer\PopUpKiller.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "D:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] D:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcupdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MPFExe] C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NVIEW] rundll32.exe nview.dll,nViewLoadHook
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
O4 - Global Startup: InkLab.lnk = D:\Programmer\InkLab\inklab.exe
O4 - Global Startup: Picture Package Menu.lnk = ?
O4 - Global Startup: Picture Package VCD Maker.lnk = ?
O4 - Global Startup: Scan to mail (options).lnk = D:\Programmer\InkLab\inetlink.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://D:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra button: ICQ Pro - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - C:\PROGRA~1\ICQ\ICQ.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - C:\PROGRA~1\ICQ\ICQ.exe
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - D:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=36467&clcid=0x409
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} (McAfee.com Operating System Class) - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/en-gb/4,0,0,83/mcinsctl.cab
O16 - DPF: {53B3ABEA-4445-44D9-A01E-088144CAABD9} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/da/filesharingctrl.cab
O16 - DPF: {9E1089BC-1AE8-4685-8D77-6721E5C318A8} - http://217.73.66.1/del/loader.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{C5F9D2D7-8250-4160-AAEE-FA4038823486}: NameServer = 194.239.10.41,194.239.10.42
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - D:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - D:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - D:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - D:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: McAfee SecurityCenter Update Manager (mcupdmgr.exe) - McAfee, Inc - C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\mcupdmgr.exe
O23 - Service: Mfp - Unknown owner - D:\PROGRA~1\INKLAB\mfp.exe
O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (MpfService) - McAfee Corporation - C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MPFSERVICE.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Trend NT Realtime Service (Tmntsrv) - Unknown owner - D:\Programmer\Tmntsrv.exe (file missing)
Avatar billede kalp Novice
04. maj 2005 - 22:32 #9
i fejlsikret tilstand.

Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelt tjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
O16 - DPF: {9E1089BC-1AE8-4685-8D77-6721E5C318A8} - http://217.73.66.1/del/loader.cab

genstart og ny log
Avatar billede fetmule Nybegynder
09. maj 2005 - 09:49 #10
Jeg formateret mit windows xp pro, fejlen er der stadig når jeg bruger explorer, så i skrivende stund bruger jeg stadigvæk noteblok.
Her er en ny log fil fra min nye installation.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
D:\PROGRA~1\INKLAB\mfp.exe
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MPFSERVICE.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfTray.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
D:\Programmer\InkLab\inklab.exe
D:\Programmer\InkLab\inetlink.exe
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfAgent.exe
C:\Documents and Settings\Mads\Skrivebord\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\McUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MPFExe] C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - Global Startup: InkLab.lnk = D:\Programmer\InkLab\inklab.exe
O4 - Global Startup: Scan to mail (options).lnk = D:\Programmer\InkLab\inetlink.exe
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} (McAfee.com Operating System Class) - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/en-gb/4,0,0,83/mcinsctl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1115574633078
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: McAfee SecurityCenter Update Manager (mcupdmgr.exe) - McAfee, Inc - C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\mcupdmgr.exe
O23 - Service: Mfp - Unknown owner - D:\PROGRA~1\INKLAB\mfp.exe
O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (MpfService) - McAfee Corporation - C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MPFSERVICE.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
Avatar billede kalp Novice
09. maj 2005 - 18:44 #11
loggen er en hehe..

har du prøvet med et andet keyboard? ved det lyder dumt når det virker fint i notepad.
Avatar billede fetmule Nybegynder
09. maj 2005 - 19:17 #12
Hvad mener du med at loggen er hehe?
Mit keyboard virker desuden fint i mit Linux Suse 9.3.
vh.
Avatar billede kalp Novice
09. maj 2005 - 19:19 #13
at jeg ikke kan se virus eller andet snavs i loggen:)
Avatar billede fetmule Nybegynder
09. maj 2005 - 19:28 #14
Det skal lige tilføjes, at det kun er i exploere det sker, plus hvis jeg bruger piletaster, kommer bogmærker frem ??
Avatar billede kalp Novice
09. maj 2005 - 19:33 #15
Et langskud

hent http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip
Udpak den og kør den udpakkede fil. genstart og se om det ændre på noget.
Avatar billede fetmule Nybegynder
14. maj 2005 - 16:04 #16
NEJ-Problemet-er-der-stadigvæk-hvad-er-det-dos-program-til--?
Avatar billede fetmule Nybegynder
29. januar 2006 - 18:04 #17
sp lukket.