Avatar billede larslind Nybegynder
23. april 2005 - 11:51 Der er 4 kommentarer

lav login i dreamweaver

hvordan laver jeg et login i dreamweaver, så jeg kun kan komme til en bestemt side/site med et password.

evt. et navn på tutorial ? kan selvfølgelig bruges, eller navn på lærehæfte ???.

mvh
Avatar billede kalp Novice
23. april 2005 - 11:52 #1
http://javascript.internet.com/passwords/login-coder.html

ved dog ikke kvaliteten af javascript.
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
23. april 2005 - 12:10 #2
Javascript er ret så usikkert, og kan kun bruges som en slags dør.

Et RIGTIGT loginsystem er lavet i php/asp/jsp med sessions, php_auth_user eller .htacces (jsp og asp kan kun bruge sessions)

Defor luk dreamweaver, og glem det i en par uger, og smut ind på www.webcafe.dk/artikler/php og lær noget PHP, det klart bedste serverside sprog :]

www.context.cx kan anbefales som editor til php.
Avatar billede jensjakobsen Nybegynder
05. maj 2005 - 17:39 #3
Håndkodning er sundt - men når det er sagt kan man osse komme i vandet med et login modul via dreamweaver og noget databaseværk.

Se denne fra Macromedia selv - de burde kunne hjælpe dig i gang :)

http://www.macromedia.com/support/ultradev/building/login_page/
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 12:01 #4
Du har ikke fået afsluttet spørgsmålet efter os.
Er du i tvivl om hvordan det skal gøres så læs her:)

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

Du får lige et link til et ASP/ACCESS database.. login system.