Avatar billede muffer Nybegynder
22. april 2005 - 12:09 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvilket er bedst

Hej Eksperter.

Jeg er på udkig efter et program til Hjemmesider.

Det skal kunne håndtere både asp og php. Kan nogen hjælpe
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. april 2005 - 12:11 #1
dreamweaver er nok et af de bedste der er på markedet det er www.macromedia.com der har udviklet programmet.

Dog skal du vide at ASP og PHP begge er programmerings sprog du ikke kan se i en WYSIWYG editor men noget der skal håndkodes. Dog kan dreamweaver laver farvekoder på koderne så det er lettere at holde styr på.
Avatar billede busschou Praktikant
22. april 2005 - 12:11 #2
Jeg vil foreslå ultraedit http://www.ultraedit.com/
Det har syntaks highlightning til de fleste fil typer og man kan nemt tilføje sine egne regler for highlights mm
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 12:13 #3
ville nok også vælge ultraedit.

og ellers mener jeg homesite fra micromedia også kan. (kan i hvertfald håndtere asp.)
Avatar billede muffer Nybegynder
22. april 2005 - 12:14 #4
Jeg skal redigere via ftp.

Det glemte Jeg lige at nævne, har det nogen indflydelse
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. april 2005 - 12:15 #5
Dreamweaver har mulighed for at uploade til en ftp direkte fra programmet løbende.
Avatar billede busschou Praktikant
22. april 2005 - 12:16 #6
UltraEdit er ren tekst editor. Eneste fordel er at den kender diverse keywords oog farver dem for overskuelighedens skyld
Avatar billede busschou Praktikant
22. april 2005 - 12:18 #7
Jeg kender ikke dreamweaver om det er dyrt eller billigt og såen :/
Men jeg ville selv foretrække et program hvor koden ses overskueligt
Og så evt bare uploade gennem et hvilket som helst ftp program
Hvis det du i virkeligheden ønsker er et program som genererer php og asp kode?
Så dur UltraEdit ikke!...og tror ikke sådanne findes
Avatar billede muffer Nybegynder
22. april 2005 - 12:19 #8
Damn,
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. april 2005 - 12:21 #9
Dreamweaver er dyrt, det er en WYSIWYG editor som kan vise HTML'en, men selvfølgelig ik asp/php
Dog har du mulighed for at kun se koden, og her kender den også diverse keywords og farver forskellige dele så det er nemt at overskue.

Jeg kender ikke til ultraedit, men går ud fra det er langt billigere.
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. april 2005 - 12:22 #10
Muffer - der er kun den hårde vej til at lære asp eller php, og det er ved at lære koden, det samme gælder html, man kan sagtens bruge et program som dreamweaver til at lave html koden for dig ,men det bliver ofte noget rodet kode.

Start med at gå ind på www.html.dk og lær html/css og evt asp, det tager lang tid, men når det først er lært, så ka du det jo også ;)
Avatar billede webcreator Nybegynder
22. april 2005 - 12:24 #11
Personligt foretrækker jeg TSW WebCoder International 4. Der er kommet en 5'er, men den er fyldt med fejl - den går ofte ned, og din kode forsvinder pludselig fra dine dokumenter.

www.tsw.dk
Avatar billede busschou Praktikant
22. april 2005 - 12:29 #12
UltraEdit kan prøves frit i 30-45 dage hvorefter det koster 39.95$ at registrere
Det jeg synes er total fedt ved den editor er at den kan modificeres til alle sprog
Du kan kode java direkte i den og køre det fra den. Blot et eksempel for man kan bruge den til alle programeringssprog.
Jeg synes det er billigt for en editor som virker til alt og det er den eneste jeg har brug for.
Den kan dog ikke vise hvordan html´en kommer til at se ud.
Der kan man så evt hente XmlSpy fra Altova den er god til sjovt nok xml, html men ikke så god til asp :o)
Avatar billede webcreator Nybegynder
22. april 2005 - 19:44 #13
TSW er freeware og dermed gratis
Avatar billede muffer Nybegynder
09. februar 2006 - 19:21 #14
spm. lukket