Avatar billede sickboy Nybegynder
20. april 2005 - 21:09 Der er 6 kommentarer

begrænset eller ingen adgang - på bærbar

Hej jeg har lige få et bærbar med pre instaleret XP med SP2

Nu prøver jeg at lave et netværk sammen med min pc'er via Crossover cabel. Der er ikke SP2 på den gl. pc'er.

På den Pc'eren kan jeg også se den bærbare i "arbejdesgrupper"
Men prøver jeg at komme ind på den siger den, at den "kan ikke oprette netværk sti"

på den bærbare får jeg at vide at den ikke kan få tildelt IP adr.

Hvad dælen skal jeg gøre ?? :/
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. april 2005 - 21:18 #1
Prøv at følge vejledningen på denne side og brug ipx som forbindelses protokol:
http://www.wintip.dk/win32/guides/net/
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. april 2005 - 21:19 #2
blot et bud..
prøv at skriv cmd i kør, derefter ipconfig /renew
genstart og søg efter pcén.
Husk at de helst skal ha´ samme domæne, husk at dele en mappe el. andet, og at en firewall kan gøre at de ikke vil snakke sammen.
Men søg efter den anden pc, og brug guiden..O)
Avatar billede henriktha Nybegynder
20. april 2005 - 21:27 #3
Husk at sætte hak i fil og udskriftsdeling i windows firewall ;-)
Avatar billede b.b Nybegynder
20. april 2005 - 21:44 #4
Har du en Router eller andet imellem PC'erne som kan tildele en IP via. DHCP ? Hvis det bare er de to PC'er og intet andet der er forbundet, skal du jo manuelt ind at give dem adresserne...( Husk også subnet, samt at give dem samme arbejdsgruppe)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. maj 2005 - 15:57 #5
hvis min kommentar virkede, så accepter mit svar, ellers ikke...O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. december 2005 - 14:43 #6
husk at lukke gamle spm..!! Folk har brugt tid på dig, og din pc-problemer. Også fortjener de i det mindste den kredit, at få lidt point.. eller måske blot et Tak.

hvis du ikke ved hvordan, så marker navnet/navnene med musen, og tryk accepter.o)
læs her hvordan m.m..-> http://www.ebruger.dk/faq/

hvis ikke folk har lagt et svar, så bed om et svar.

jul er cool..O)