Avatar billede radiv Nybegynder
20. april 2005 - 11:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Reinstallation af IIS - hvad med gamle projekter?

Efter at have installeret SP2 til min XP Pro løber jeg stadig ind i at IIS går ned, og den eneste udvej er at genstarte. Problemet opstår når jeg vil debugge en asp.net applikation med Visual Studio på min lokale maskine.

Jeg har læst mig til at en reinstallation af IIS måske vil være den bedste løsning, men hvad så med de projekter jeg har liggende?

Er det nok at kopiere mapperne fra wwwroot når den nye installation er klar, og så vil Visual Studio kunne genskabe de projekter jeg har kørende mod serveren?
Jeg har en fornemmelse af at det ikke er så nemt, så hvis I har nogle gode tips...?

Kommentar: cyberfessor
"du kan starte med at spørge i en webserver-kategori.

Når det er sagt er det muligt at tage en backup af METABASEN i IIS. På den måde burde du kunne lægge backuppen ind igen efter en reinstallation"

Hvordan gør jeg så det?
Avatar billede jokkejensen Novice
20. april 2005 - 11:36 #1
Projekterne vil blive liggende, den sletter intet fra wwwroot/, men som du selv er inde på vil den ikke kunne genkende dem som virtuelle dir.

Men det er blot at oprette webdeling på dem igen, så en IIS reinstallation er ikke noget problem, men tvivler på det løser dit problem.

Hvad sker der når serveren går ned ?
Avatar billede radiv Nybegynder
20. april 2005 - 11:41 #2
IE forsøger at få kontakt med siden, men bliver kun stående og loade. Jeg kan så stoppe debugging via Visual Studio og lukke IE, men det ser ikke ud til at processen stopper.

Jeg kan så ikke få joblisten op, eller slukke for maskinen på anden måde end at køre en kold genstart.
Avatar billede jokkejensen Novice
20. april 2005 - 11:56 #3
Er det hver gang du forsøger at debugge eller altid ?
Avatar billede jokkejensen Novice
20. april 2005 - 12:00 #4
prøv at fjerne nogle af de "smarte" funktioner som Keep-Alive: Når VS debugger kan det få IIS til at stoppe..

Du har ikke skype eller andet port 80 irriterende installeret, når den "hænger" kan du så køre "iisreset" fra "kør"
Avatar billede radiv Nybegynder
20. april 2005 - 12:33 #5
Det er når jeg forsøger at debugge, ikke hvis jeg går direkte på serveren via en browser.

Keep-Alive, hvor finder jeg det?

Jo, jeg har Skype. Jeg forsøger at slukke for den.

Jeg kan ikke få "kør" eller startmenuen op når den hænger.
Avatar billede jokkejensen Novice
20. april 2005 - 12:40 #6
under egenskaber for "standardwebsted" under IIS under adminstation i kontrolpanel finder du keep alive..

Skype har engang, ved ikke om det stadig driller, blokeret IIS serveren for at starte ordentligt, men hvis du siger du kan tilgå serveren med din browser, og det er VS der får den til at gå ned, er det nok ikke skype..
Avatar billede radiv Nybegynder
20. april 2005 - 13:07 #7
Når jeg fjerner Keep-Alive vil den ikke starte debugging.
Jeg genstartet så Visual Studio, men så kan den ikke få kontakt til serveren der projektet ligger.

...og maskinen skulle igen genstartes
Avatar billede jokkejensen Novice
20. april 2005 - 13:24 #8
Okay, jeg vil ikke udelukke en geninstallation af IIS er krævet, men er mere bange for det er visual studio du skal geninstallere...

Var det hver gang det skete ?
Er det kun for ét projekt elller alle ?
Avatar billede radiv Nybegynder
20. april 2005 - 13:49 #9
... med Keep-Alive aktiveret igen får jeg atter kontakt med IIS'en så VS starter. Men et forsøg på at debugge kører maskinen ned igen - igen.

Det sker med flere projekter - har ikke prøvet dem alle! Også derfor jeg er bange for at reinstallere, jeg ved ikke hvor meget ekstra bøvl det bliver for at få dem til at køre igen. Det mest fristende er at afinstallere SP2 igen, men der er jo også mindre gode sider ved det.

Men som du skriver, det er måske VS der skal geninstalleres.
Avatar billede radiv Nybegynder
27. april 2005 - 13:04 #10
Det bliver nok til en komplet reinstallation af hele maskinen, når jeg først skal til at rense op, det er alligevel noget jeg skal have gjort.

Kom med et svar, så skal jeg heller spørge igen hvis problemet ikke løser sig.
Avatar billede radiv Nybegynder
06. juni 2005 - 08:34 #11
Update: Skype havde åbenbart noget med det at gøre alligevel.
Efter at jeg fjernet "auto-startup" fra Skype kører debugging ok igen.

Så kom med et svar, jokkejensen.
Avatar billede radiv Nybegynder
20. juli 2005 - 13:41 #12
lukker