Avatar billede lindgaard Nybegynder
19. april 2005 - 16:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

B&W Pol Circular Käsemann Slim 67 E

Hejsa.

Jeg har lige bestilt ovennævnte efter at have læst lidt på nettet omkring polfiltre. Jeg skal bruge filtret til et Nikon DX 18-70 objektiv der sidder på et Nikon D70.

Jeg er dog kommet lidt i tvivl, om jeg har købt det rigtige filter. Jeg har kigget på flere hjemmesider og kan se, at B+W laver flere forskellige pol-filtre.

Der findes standard og Käsemann, der har en lidt højere standard, som jeg har læst det. Jeg kan se, at man kan få ovennævnte i en udgave, der ender på EV og ikke på E, som den jeg har bestilt. EV udgaven er lidt dyrere.

Jeg kan bare ikke læse mig frem til forskellen på de forskellige filtrer. Hvis det bare er en lidt bedre coating, er det ikke noget problem. Håber ikke at E-udgaven er beregnet til specielle motiver, forhold eller lign.

Jeg bruger kun mit kamera til normalt brug, herunder ferie og familiebillader.

MVH Lars :)
Avatar billede mattbaker Nybegynder
19. april 2005 - 22:34 #1
Uden at gøre mig alt for klog, eller noget der minder om det, mener jeg ikke der er den store forskel på polfiltre... Selvfølgelig er der stor forskel i kvalitet, men forskellige typer kender jeg i hvert fald ikke noget til.
Så jeg tror du er godt dækket ind med det du har bestilt
-MattB
Avatar billede milter Ekspert
22. april 2005 - 00:18 #2
Enig med mattbaker.

Hvis bare du kan få filteret til at sidde på objektivet, skulle det være OK :)

Men det ville sikkert være en god ide også at købe en modlysblænde, som passer til de brændvidder, du vil benytte.
Avatar billede lindgaard Nybegynder
24. april 2005 - 13:56 #3
Kan ikke give point...
Avatar billede milter Ekspert
24. april 2005 - 16:01 #4
Det gør du ved at bede den/dem, du mener har hjulpet, om at lægge et "Svar" i stedet for en "Kommentar".

Derefter klikker du på vedkommendes navn/navne ude til venstre og derefter på "Accepter". Pointene vil så blive tildelt.

Jeg har tilladt mig at vedlægge et link, som forklarer systemet mere udførligt, herunder.

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

Og jeg har også tilladt mig at lægge dette som et svar. Hvis ikke du mener, mit indlæg kan bruges, eller at mattbaker skal have alle pointene, så klikker du bare "Afvis" på mit svar :)
Avatar billede milter Ekspert
28. april 2005 - 00:18 #5
mattbaker  > Kig her:

http://www.eksperten.dk/spm/613622