Avatar billede mrosing Novice
19. april 2005 - 16:46 Der er 3 kommentarer

sætte værdi af listbox udfra værdi på anden formular

Jeg har en formular hvorpå der er en knap der skal åbne en anden formular. Den formular der skal åbnes hænger ikke på et dataset, men der er en listbox hvor der skal vælges en værdi. Den bagvedliggende værdi er en GUID.

Så gør jeg følgende:

DoCmd.OpenForm "frmCatchFastEntry"

Selection = 0
' Find den rigtige linie i listboxen og vælg den.
For i = 1 To Forms!frmCatchFastEntry!lstSubGear.ListCount

If "{guid " & Forms!frmCatchFastEntry!lstSubGear.ItemData(i) & "}" = _
    StringFromGUID(Me!KeyStationSubGear) Then
    Selection = i
End If

Next i

If Selection <> 0 Then

Forms!frmCatchFastEntry!lstSubGear.Selected(Selection) = True

Nu er den rigtige linie i listboxen valgt, men listboxens værdi er stadig Null.

Hvis jeg derimod forsøger at sætte listboxens værdi lig med det felt på den første formular der indeholder værdien så sker der bare ingenting. Jeg tror at problemet opstår fordi det er en GUID.
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
29. april 2005 - 23:27 #1
Er det ikke fordi den listbox du har på den formular du åbner er en multiselect listbox? Den slags kan man jo ikke sætte til at være en værdi.
Det skal være en listbox hvor multiselect er sat til "none".
Har du fået det til at virke?
Avatar billede mrosing Novice
02. maj 2005 - 19:16 #2
Nej jeg har faktisk fundet en slags løsning selvom det er lidt af en totrinsraket. Man gør som før og derefter sætter man følgende linie ind:

Forms!frmCatchFastEntry!lstSubGear=Forms!frmCatchFastEntry!lstSubGear.ItemData(Selection)

Man vælger altså en linie, derefter sætter man listboxens værdi lig med værdien i den bundne kolonne i den linie. Efter min mening en noget kryptisk metode der ikke giver mening, men det virker.
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
02. maj 2005 - 19:55 #3
mmm, tja bare det virker :-)