Avatar billede graspman Nybegynder
19. april 2005 - 11:25 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Færdigt website der er lavet i dreamweaver

Hejsa.

Jeg står og skal bruge et komplet website der er lavet i dreamweaver, og vil hører om der er nogen der har et de gerne vil "af" med.
Sitet skal ikke indeholde så meget. Det skal bruges til en resturation/kro. Det skal blot indeholde en forside (som jeg selv kan rette til), samt et par andre sider hvor der skal være: Nyheder, gæstebog, samt et drinkskort. Sitet behøver ikke indeholde det hele, idet jeg selv kan rette det det til + tilføje. Jeg har desværre ikke tiden pt. til selv at lave det fra scratch, og spørger derfor om hjælp.
Det skal dog været lavet vha. style sheet, så jeg hurtigt kan rette det til.

På forhånd tak
Avatar billede graspman Nybegynder
19. april 2005 - 12:12 #1
Jeg beder selvfølge lig ikke om et komplet designet website - men en skabelon med links, opsætning m.m.

Et hvor jeg kan redigerer lidt i siderne og deign m.m.
Avatar billede dingo2 Nybegynder
19. april 2005 - 12:22 #2
der findes jo næsten færdige sites i selve dreamweaver...
Ellers søg via Google, der er masser af gratis ting der kan bruges, men jeg syntes ikke det er den bedste ide du har fået, problemmet ved at rette i noget andre har brugt, er at der kan opstå en masse fejl... det bliver tit rodet, og du bruger tit længere tid på at reparere end du ville ved selv at lave det.

Du skriver heller ikke om det skal være PHP eller ASP eller ??

*Det bedste du kan gøre er at kigge på design andre har lavet, og så bruge 10min, på at lave noget der minder om, som du godt kan lide...*

Hvis jeg finder nogle gode links, skal jeg nok smide dem op, men du burde kunne finde nogle selv via google.dk

Dingo2
Avatar billede graspman Nybegynder
19. april 2005 - 12:48 #3
Tak, problemet er bare at jeg ikke har så meget tid.
Jeg kan godt lave en opbygget i frames, men har ikke arbejdet så meget med css og det ville gør det nemmerer.
Har kigget på navy.css i dreamweaver, men kan ikke se hvorledes jeg skal opbygge siden. Dvs. når jeg har linkene ude i siden, hvorledes får jeg så et nyt indhold i "content".?
Jeg har også overvejet starte med PHP, men så skal jeg til at sætte mig ind i det.

Grasp
Avatar billede dingo2 Nybegynder
19. april 2005 - 13:09 #4
Hvis du ikke har så meget tid, så drop CSS, i første omgang, og lav det senere. Det kræver jo lidt at du sætter dig ind i det. Jeg skal se om jeg kan finde et site til dig senere, men jeg lover ikke noget, da min pc er nede derhjemme.. men hvis den kommer op og køre i aften, så sender jeg et link.

Dingo2
Avatar billede dingo2 Nybegynder
19. april 2005 - 13:55 #5
ellers prøv at kig her, http://www.dreamweaver-templates.org/free-dreamweaver-templates.html

Der ligger nogle som skulle være nemme at lege med...

Dingo2
Avatar billede keysersoze Guru
19. april 2005 - 14:29 #6
jeg ved ikke om det er til dig selv eller en anden, men pas også på med ikke at lave for stor en hovsa-løsning - det skader let mere end det gavner at have et hovsa-site kørende for en forretning.

Jeg ved godt at mit råd nok langtfra er det du søger, men jeg kan ikke helt lade være alligevel - men hvis sitet er til dig selv så overvej evt at finde en freelancer eller mindre firma der kan lave lidt for dig og få hele projektet op på et højere niveau. Er det ikke til dig selv så lad være med at tage opgaver ind du ikke kan magte - umiddelbart vil jeg mene det let kan tage længere tid at få en template og lave om i den fremfor at lave det fra bunden og derudover så kræver det en serverside-teknologi at få fx gæstebogen til at køre lige som man også kunne få en masse fordele ud af at køre fx drinkskort og nyheder med noget database/adminsystem.
Avatar billede graspman Nybegynder
19. april 2005 - 15:21 #7
keyseroze: Hvad ville du anbefale. ASP eller PHP til formålet? Der er som du siger fordele når det kommer til drinkskort og nyheder med noget database/adminsystem.

Grasp
Avatar billede dingo2 Nybegynder
19. april 2005 - 16:37 #8
Lige mine ord "Keysersoze", brug ikke for meget tid på at redigere, det bliver noget juks, hvis du ikke ved hvad du skal, og det er altid lettere at rette i ens eget.
( Så kender man de små finesser )

Graspman, jeg bruger selv ASP og Access, det funker fint, til mindre løsninger.
Mener at have hørt at DSB eller HT køre Access database, så store løsninger kan altså også funke med det

Dingo2
Avatar billede keysersoze Guru
19. april 2005 - 18:57 #9
Om man bruger ASP eller PHP er lidt en religions-sag - jeg bruger ASP og vil derfor nok foretrække dette, men jeg ser intet galt i PHP. Skal man endelig vælge noget fremtidssikret så ville jeg nok tage ASP.NET
Avatar billede graspman Nybegynder
20. april 2005 - 10:37 #10
Takker for de gode råd.

Jeg vil dog lige se om der er nogen der kan henvise mig til et komplet site jeg kan bruge.
Avatar billede olebole Juniormester
20. april 2005 - 21:35 #11
<ole>

Det kunne evt. være DSB, der bruger Access ... deres sites kører til tider ulideligt langsomt.
Access er og bliver en lille, lokal, enkeltbruger-database, som ofte ses forklædt som noget andet. Det, der er indenunder, er dog det samme  :)

/mvh
</bole>