Avatar billede ml Nybegynder
19. april 2005 - 11:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Switchens indvirkning på hastigheden?

Hvor vigtig er kvaliteten af en switch i forhold til hvor hurtigt et hul der er igennem til nettet?

Vi har 3 servere på en 155 mbit forbindelse og bruger en meget billig switch til at forbinde dem. Er det invisteringen værd at købe en dyrer? Her tænker jeg hastighed...
Avatar billede arne_v Ekspert
19. april 2005 - 11:30 #1
Jeg tror faktisk ikke at kavliteten betyder meget for performance.

Du må skulle køre gigabit ethernet (1000 Mbit) for at kunne udnytte
hastigheden.

Det du får ved at købe og betale for kvalitet er vel snarere
reliability og managebility.
Avatar billede imago-dei Nybegynder
19. april 2005 - 11:30 #2
Det er ikke helt så simpelt som at billig switch giver lav throughput og dyr giver høj. Spørgsmålet er noget mere kompliceret. Du kan nemlig sagtens få en god switch til en billig pris.

Det du primært får ved en dyr switch (såsom Cisco) er stabilitet og større tilpasningsevne. Dvs. at du kan meget detaljeret opsætte switchen lige som du vil have den. Det har man dog generelt ikke brug for i hjemmet og i simple netværk.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. april 2005 - 12:04 #3
jeg antager at det ikke hjemme at han en 155 Mbit internet forbindelse og 3 servere ...
Avatar billede imago-dei Nybegynder
19. april 2005 - 12:14 #4
Nej det har du måske ret i :) Men derfor kan netværket sagtens være simpelt.
Avatar billede ml Nybegynder
19. april 2005 - 12:27 #5
Det er simpelt, bare en 155 mbit uplink direkte ud over switchen til serverne, ikke noget smart :)

Så I mener ikke vi kan forbedre hastigheden væsentligt ved at købe en dyr switch?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. april 2005 - 12:34 #6
I har vel en firewall ??

Korrekt - det er ikke hastigheden der kan begrunde en dyrere switch.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. april 2005 - 17:00 #7
OK ?