Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
17. april 2005 - 13:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Centrering af site?

Hvordan centreres et site (ikke via frameset), således at det bibeholder den centrerede placering (relativ) uanset skærmopløsning?
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2005 - 18:10 #1
body {margin:0px auto;}

Så bliver top margin 0 og side magins auto=centreret
Avatar billede challenge Praktikant
17. april 2005 - 19:14 #2
Jeg plejer at smide det hele ind i en table og align=center (husk tr og td ;))
Avatar billede olebole Juniormester
17. april 2005 - 23:51 #3
<ole>

Er der ingen speciel grund til at bruge en tabel, er bosser's løsning klart bedst - men det er nødvendigt, du bruger en DTD med definitions-URL i ... f.eks:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
... osv, osv ...

- men det er i det hele taget nødvendigt, hvis du vil bruge CSS i dokumentet  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
18. april 2005 - 22:52 #4
Er ikke det store kodehoved. Har mest arbejdet med Dreamweaver efter WYSIWYG-metoden. Så først et spørgsmål til Bossers svar: Hvor sættes taggen ind helt præcist? Jeg kan ikke få det til at virke.
Jeg spekulerer desuden på om dette tag i virkeligheden giver samme resultat som med Align=center.
Den centrerer nemlig kun tables og ikke layers. I virkeligheden ønsker jeg at centrere et bundlayer og "neste" øvreliggende lag. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede olebole Juniormester
19. april 2005 - 00:10 #5
Prøv at vise din kode ... så er det vist lettere  :)