Avatar billede axkris Nybegynder
16. april 2005 - 12:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Backup og log-filer

Hej alle

Skal lige have check på nogle ting.

Hvis uheldet en dag er ude og de(n) database-fil(er), som mssql-dataen gemmes i, går i stykker. Hvad gør database-serveren så (når serveren er blevet genstartet).

1) Den genopretter automatisk dataen ud fra:
  a) Sidste backup
  b) Log-filerne
  c) Begge
2) Eller foretager den sig intet, hvorved man selv skan gøre det nødvendige?

3) Hvorfor sletter systemet ikke automatisk log-filerne, når den har taget en backup? Det burde da været logisk... nu har jeg nogle meget store log-filer liggende på min harddisk. (Jeg har sat den på "full recovery").
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2005 - 12:22 #1
Du laver backup på tidspunkt T, T+X crasher begge diske (RAID 1 eller 0+1) med data

Du restorer backup så du er på T

Og så processer du log filer fra T til T+X
Avatar billede axkris Nybegynder
16. april 2005 - 12:47 #2
1) Ah, ok :-)

2) Hvad så hvis der er tale om en mindre skade, kan den så selv finde det manglede data fra log-filen eller er det noget, som man selv skal gøre hver gang uansat hvad.

3) Og se også lige spg. 3.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2005 - 13:13 #3
re 3)

Nu arbejder jeg ikek som DBA til daglig.

Men jeg mener da at backuppen frigør pladsen i log filen til genbrug.

Det er rigtigt at filerne ikke bliver krympet.

Men sådan nogle gammeldags typer som mig kører med fast størrelse data og log
anyway.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2005 - 13:14 #4
re 2)

Jeg mener ikke at du kan fixe en del af data udfra log - det er alt eller intet
Avatar billede axkris Nybegynder
16. april 2005 - 15:33 #5
Takker - tryk svar :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2005 - 15:48 #6
ok