Avatar billede henrik_gregers Nybegynder
16. april 2005 - 11:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mit internet er ekstremt langsomt

hjæææææææææælp mig.... hårdt brug for det i hvert fald

når jeg åbner mit internet, jeg bruger stofanet 2 mbit, så er den såååå langsom.... den kan bruge mere end 1 minut på at åbne sider hvor de er lidt mere end bare alm grafik

hvad kan det skyldes... det er jo som at ha en 56 k modem forbindelse.. bare langsommere !!!!

har gennemtjekket for virus med macafee.. kan det være andet.. den fandt ikke noget ?

håber på noget hurtigt hjælp.. og ja svarer jeg ik hurtigt ved i jo lidt hvorfor !!!!!

smider mange point for den som kan løse det her....
Avatar billede kalp Novice
16. april 2005 - 11:31 #1
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=3967&sp=Hijackthis%201.91
eller et direkte download link herfra www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede henrik_gregers Nybegynder
16. april 2005 - 11:49 #2
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\PROGRA~1\MYWEBS~1\bar\1.bin\mwsoemon.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsescn.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\CMEII\CMESys.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\HPSHAR~1\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Fælles filer\GMT\GMT.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp psc 700 series\Bin\hpobrt07.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\AiO\Shared\Bin\hpoevm07.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsftsn.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\Shared\bin\hpOSTS07.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Henrik.HH-N75TGTC4KN2Q\Skrivebord\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ie/defaults/sb/ymsgr6/*http://www.yahoo.com/ext/search/search.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ie/defaults/sp/ymsgr6/*http://www.yahoo.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://signon.stofanet.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ie/defaults/su/ymsgr6/*http://www.yahoo.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ie/defaults/sb/ymsgr6/*http://www.yahoo.com/ext/search/search.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ie/defaults/sp/ymsgr6/*http://www.yahoo.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ie/defaults/su/ymsgr6/*http://www.yahoo.com
R3 - URLSearchHook: ICQ  Toolbar - {855F3B16-6D32-4fe6-8A56-BBB695989046} - C:\Programmer\ICQToolbar\toolbaru.dll
R3 - URLSearchHook: (no name) - {00A6FAF6-072E-44cf-8957-5838F569A31D} - C:\Programmer\MyWebSearch\SrchAstt\1.bin\MWSSRCAS.DLL
O2 - BHO: MyWebSearch Search Assistant BHO - {00A6FAF1-072E-44cf-8957-5838F569A31D} - C:\Programmer\MyWebSearch\SrchAstt\1.bin\MWSSRCAS.DLL
O2 - BHO: Yahoo! Companion BHO - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\PROGRA~1\Yahoo!\COMPAN~1\Installs\cpn\ycomp5_5_7_0.dll
O2 - BHO: mwsBar BHO - {07B18EA1-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} - C:\Programmer\MyWebSearch\bar\1.bin\MWSBAR.DLL
O3 - Toolbar: ICQ  Toolbar - {855F3B16-6D32-4fe6-8A56-BBB695989046} - C:\Programmer\ICQToolbar\toolbaru.dll
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsshl.dll
O3 - Toolbar: &Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\PROGRA~1\Yahoo!\COMPAN~1\Installs\cpn\ycomp5_5_7_0.dll
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcmnhdlr.exe" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcupdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VOBRegCheck] C:\WINDOWS\System32\VOBREGCheck.exe -CheckReg
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [MyWebSearch Email Plugin] C:\PROGRA~1\MYWEBS~1\bar\1.bin\mwsoemon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [CMESys] "C:\Programmer\Fælles filer\CMEII\CMESys.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Yahoo! Pager] C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\ypager.exe -quiet
O4 - HKCU\..\Run: [MyWebSearch Email Plugin] C:\PROGRA~1\MYWEBS~1\bar\1.bin\mwsoemon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - Startup: MyWebSearch Email Plugin.lnk = C:\Programmer\MyWebSearch\bar\1.bin\MWSOEMON.EXE
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
O4 - Global Startup: HPAiODevice(hp psc 700 series) - 1.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp psc 700 series\Bin\hpobrt07.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: MyWebSearch Email Plugin.lnk = C:\Programmer\MyWebSearch\bar\1.bin\MWSOEMON.EXE
O8 - Extra context menu item: &ICQ Toolbar Search - res://C:\Programmer\ICQToolbar\toolbaru.dll/SEARCH.HTML
O8 - Extra context menu item: &Search - http://bar.mywebsearch.com/menusearch.html?p=ZNxdm799YYDK
O8 - Extra context menu item: &Yahoo! Search - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycsrch.htm
O8 - Extra context menu item: Yahoo! &Dictionary - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycdict.htm
O8 - Extra context menu item: Yahoo! &Maps - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycdict.htm
O9 - Extra button: Messenger - {4528BBE0-4E08-11D5-AD55-00010333D0AD} - C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\yhexbmes0521.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Yahoo! Messenger - {4528BBE0-4E08-11D5-AD55-00010333D0AD} - C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\yhexbmes0521.dll
O9 - Extra button: ICQ 4 - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://ak.imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/ei-2/SmileyCentralFWBInitialSetup1.0.0.8-2.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by2fd.bay2.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab

O23 - Service: McAfee.com McShield (McShield) - Unknown owner - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
O23 - Service: McAfee SecurityCenter Update Manager (mcupdmgr.exe) - McAfee, Inc - C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\mcupdmgr.exe
O23 - Service: McAfee.com VirusScan Online Realtime Engine (MCVSRte) - Networks Associates Technology, Inc - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
Avatar billede kalp Novice
16. april 2005 - 12:08 #3
ser på den nu
Avatar billede kalp Novice
16. april 2005 - 12:11 #4
Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.

Afinstaller (og) eller slet disse mappe
(afinstallere evt. via. tilføj og fjern programmer fra kontrolpanelet)

C:\Programmer\Fælles filer\CMEII\
C:\Programmer\Fælles filer\GMT\
C:\Programmer\MyWebSearch

Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelt tjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

R3 - URLSearchHook: (no name) - {00A6FAF6-072E-44cf-8957-5838F569A31D} - C:\Programmer\MyWebSearch\SrchAstt\1.bin\MWSSRCAS.DLL
O2 - BHO: MyWebSearch Search Assistant BHO - {00A6FAF1-072E-44cf-8957-5838F569A31D} -C:\Programmer\MyWebSearch\SrchAstt\1.bin\MWSSRCAS.DLL
O2 - BHO: mwsBar BHO - {07B18EA1-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} - C:\Programmer\MyWebSearch\bar\1.bin\MWSBAR.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [MyWebSearch Email Plugin] C:\PROGRA~1\MYWEBS~1\bar\1.bin\mwsoemon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CMESys] "C:\Programmer\Fælles filer\CMEII\CMESys.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MyWebSearch Email Plugin] C:\PROGRA~1\MYWEBS~1\bar\1.bin\mwsoemon.exe
O4 - Startup: MyWebSearch Email Plugin.lnk = C:\Programmer\MyWebSearch\bar\1.bin\MWSOEMON.EXE
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
O4 - Global Startup: MyWebSearch Email Plugin.lnk = C:\Programmer\MyWebSearch\bar\1.bin\MWSOEMON.EXE
O8 - Extra context menu item: &Search - http://bar.mywebsearch.com/menusearch.html?p=ZNxdm799YYDK
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://ak.imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/ei-2/SmileyCentralFWBInitial Setup1.0.0.8-2.cab

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Genstart normalt og kopir en ny log herind så jeg kan se om vi fik ramt på det hele eller om noget er blevet overset:)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. april 2005 - 12:33 #5
Der er ikke noget af det du har i loggen der skulle kunne give den virkning, så prøv tillige også disse 2 ting, hvis den ikke opfører sig ordentligt efter du har kørt kalp's procedure igennem:

Download http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip
Udpak filen og dobbeltklik den udpakkede fil.

Genstart og se om det hjalp på problemet.

Hvis ikke, så klik start | kør, skriv cmd og tryk enter.
Skriv denne linie og tryk enter:
ipconfig /flushdns
og tryk enter.

Check om det havde en gavnlig virkning.
Avatar billede henrik_gregers Nybegynder
17. april 2005 - 16:15 #6
øhm jeg har ik kørt nogen af de dele i sagde jeg skulle... jeg slettede simpelthen alle dataer og cookies osv samt brugernavne osv.... det havde altså virkningen.... så er det nødvendigt at gennemgå det som i har fundet i hijack ????
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 16:16 #7
ja
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 10:10 #8
ny log? din maskine er snavset.. vil du rense den? ellers luk spørgsmålet.