Avatar billede jimpp Nybegynder
15. april 2005 - 08:18 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få svar igennem WAN

Jeg ahr fået installeret Apache 2.0 med PHP 5 og MySQL og det køre sådan set meget fint, men på XP Home installation.

Jeg kan til gå filerne på min webserver igennem localhost og mit LAN netværk, men der stopper det også, jeg kan ikke få fat i min webserver fra WAN.

Jeg har åbnet for port 8080 og 80 og lavet en port forwarding på min router, så den burde ramme min maskine på netværket.

Jeg testede på webcafe.dk om den kunne fortælle mig hvilken server jeg havde installeret, via af min ip. Der returnede den med svar, og fortalte mig at jeg brugte Apache 2.0 server (hurra!)

Men når jeg prøver at tilgå min server med mozilla får jeg "Connection was refused".

(Jeg har ingen firewall pt.)

Håber der er nogen her der kan hjælpe.
Avatar billede sukos Juniormester
15. april 2005 - 08:20 #1
Har du prøvet at gå på din ip?
Avatar billede sukos Juniormester
15. april 2005 - 08:21 #2
altså f.eks. http://85.81.40.46
Avatar billede jimpp Nybegynder
15. april 2005 - 08:28 #3
Jepper :)
Avatar billede jimpp Nybegynder
15. april 2005 - 08:28 #4
Virkede ikke
Avatar billede sukos Juniormester
15. april 2005 - 08:30 #5
har du sat en fast ip på din comp?
F.eks. 10.0.0.2 og sat routeren til at pege på den ved request til port 80?
Avatar billede sukos Juniormester
15. april 2005 - 08:30 #6
Og det med webcafe, kan du ikke lige smide et link til den side?
Avatar billede jimpp Nybegynder
15. april 2005 - 09:21 #7
"Jeg har åbnet for port 8080 og 80 og lavet en port forwarding på min router, så den burde ramme min maskine på netværket"

Jep det skulle også gerne være i vinkel
Avatar billede sukos Juniormester
15. april 2005 - 12:46 #8
ja, bare for lige at "sikre" :O)
da du installerede apache, valgte du så "for alle brugere" og ikke "kun for mig" ???

Og hvilken router har du?
Avatar billede jimpp Nybegynder
15. april 2005 - 16:09 #9
ZyXel der kører med ZyNOS F/W Version: V3.40(KL.1)

Og jep jeg valgte for alle brugere :)
Avatar billede sukos Juniormester
16. april 2005 - 11:12 #10
Du svarede ikke på om du har brugt en statisk ip til dit interne netværk?
Hvis ikke, er der jo mulighed for at win giver en anden ip end den du har defineret i routeren.

Og ellers, kan det vist kun være et router problem.
Har selv en zyxel, Prestige 650R-31
Avatar billede jimpp Nybegynder
16. april 2005 - 17:27 #11
Jeg det er en statisk ip der kører på serveren :) ellers kunne det jo også drille med at tilgå den igennem LAN :)

Det er den samme router jeg har stående.
Avatar billede sukos Juniormester
17. april 2005 - 15:31 #12
ok,
(jeg har iøvrigt: ZyNOS F/W Version: V3.40(KL.4)b3 | 3/23/2004 )

men på http://10.0.0.1:2033/ skal du ind under "Advanced setup" => "NAT" => Sua only => edit details

Og her er så noget som undrer mig lidt :O)
For at åbne en port, skal indtastes f.eks. 80 i både start og slut.
Jeg kan ikke indtaste 80 i start, og 90 i slut?
Anyway, skal ip-adresse så være den interne du har givet til din server, f.eks. 10.0.0.2

Og lad være med blot at åbne alle porte til en comp!
Avatar billede jimpp Nybegynder
19. april 2005 - 14:47 #13
Har fundet løsningen

ip nat loopback skulle sættes til on igennem telnet... det kører nu. Men du skal have tak for hjælpen!
Avatar billede jimpp Nybegynder
21. april 2005 - 09:08 #14
Lukker