Avatar billede kack Nybegynder
14. april 2005 - 22:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Krypteret side?

Hej!

Er begyndt at gå op i sikkerhed og sådan. Men da jeg besøgte b-one.dk skriver den et eller andet med at siden er krypteret, og så bliver det der hvor man skriver adressen gult.

Hvad er det? Og hvad bruger man det til?
Avatar billede leif Seniormester
14. april 2005 - 22:09 #1
Adressen gul ?

Når du går ind på b-one.dk bliver du henvist til https://www.b-one.net/ hvor https betyder at de data der sendes mellem dig og serveren sker på en sikret måde !
Avatar billede kack Nybegynder
14. april 2005 - 22:17 #2
Ok. Fair nok.

Men i firefox bliver der hvor man skriver adressen altså gult (Altså baggrundsfarven).

Men hvad sker der så? At ikke engang b-one kan læse det man skriver til dem, f.eks.?
Avatar billede leif Seniormester
14. april 2005 - 22:19 #3
Jo, men jeg har sværere ved at opsnappe og bruge de data du sender mellem dig og B-One !
Avatar billede leif Seniormester
14. april 2005 - 22:21 #4
Det er det samme den gør hvis du går ind på en Betalingsside hvor du skal indtaste Kortnummer osv.
Avatar billede cpfrande Nybegynder
15. april 2005 - 09:19 #5
Halløjsa,

Helt præcist krypterer den ikke siden, som du er på, men forbindelsen mellem dig og serveren. Dette gør, at en evt. ondsindet person, har svært ved at opsnappe de data, som du sender fra din browser til serveren (via f.eks. formularer).

Det kaldes SSL (Bemærk det lille hængelås i statuslinjen i din browser). Skal benyttes ved betalingsfaciliteter (Betaling med betalingskort over Internettet), men benyttes også til mange andre ting.

Kan dog ikke se hvorfor, du vælger at spørge om det i et PHP fora?

Håber svaret hjalp.

- Kristian
Avatar billede blaz Nybegynder
15. april 2005 - 16:56 #6
Det er SSL (Sockets Secure Layer). Det krypterer ALT du skriver på siden. Dette gør så fx. en keylogger ikke kan genkende det du skriver. SSL certifikater kan købes på nok det største "SSL firma" i verden, verisign.com.
Avatar billede blaz Nybegynder
15. april 2005 - 17:13 #7
Secure Sockets Layer, undskyld