Avatar billede discodvaergen Nybegynder
14. april 2005 - 20:21 Der er 10 kommentarer

Winamp i xp

efter at have rodet lidt med xp64, har jeg besluttet mig for at skifte tilbage til det "gamle" xp. Men nu har jeg stødt på et mærkeligt fænomen. når jeg har haft winamp kørende lidt, så opstår der er en fejl og der kommer blå skærm og computeren genstarter. Hvordan kan det være ?? meget mystisk..
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2005 - 20:52 #1
Tror det kaldes TBSOD (The Blue Screen Of Death). Man burde kunne afhjælpe dette problem ved at tage en tur i Windows Update. Ellers så prøv at søge på google..
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2005 - 20:59 #2
En der har et problem med BSOD: http://www.cyberwalker.net/columns/may98/051498.html

Løsning på det: Reparere (WindowsXP cd i cdrom - Start - Kør - sfc /scannow), reinstallere Windows (formattere harddisken), prøve at rode i registeret/registreringsbasen, optimiere computeren til det yderste for at få problemet mindre ofte. Skal siges at jeg aldrig selv har haft problemet, men har hjuplet et par stykker gennem årene med dette meget kendte problem. Ender næsten altid med at reinstallere Windows.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2005 - 20:24 #3
Hvaså, var der noget der hjalp? Eller driller BSOD stadig?
Avatar billede discodvaergen Nybegynder
16. april 2005 - 11:56 #4
jeg har reinstalleret windows, men har ikke lige testet om det har hjulpet endnu.. men det håber jeg :)
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2005 - 09:54 #5
Ok, for der er ikke så meget at gøre når man får The Blue Screen Of Death. En reinstallering hjælper næsten altid på det :)
Avatar billede discodvaergen Nybegynder
17. april 2005 - 12:35 #6
Hmmm, nu får jeg det der blue screen igen.. men denne gang er det ikke winamp der er fejlen. Nu er det næsten lige meget hvad jeg gør. Startede defragmentering, og det gad den ikke.. Så gik der 5 min så kom den der latterlige skærm, og den genstartede.

Kan det skyldes en hardware fejl ?
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2005 - 18:46 #7
Hmm.. ja det kan det vist godt. Det kan måske skyldes en defekt blæser, for varm processor/grafikkort/bundkort. Hmm, men det skyldes mest ofte fejl i registreringsbasen. Download Error Nuker og se om det hjælper af en optimiering af den. Jeg prøver lige at undersøge det mere..

Her: http://www.errornuker.com/info/01.php?hop=error101
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2005 - 18:51 #8
http://forums.tweaktown.com/showthread.php?t=19816&goto=nextoldest <- Her er en solution. Scroll ned hvor der står med større skrift (mørkeblåt) og læs det. Det står på engelsk.
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2005 - 18:53 #9
Du kan også søge inde på google efter f.eks. 'BSOD Solution' osv.. Men prøv først Error Nuker. BSOD skyldes fejl..
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2005 - 21:14 #10
Hjalp det? :)