Avatar billede EIHP Juniormester
14. april 2005 - 16:56 Der er 58 kommentarer og
1 løsning

Subdomains og dns?

Kom til at put mit spørgsmål i en forkert kategori..

http://eksperten.dk/spm/609742
Avatar billede screem_brille Novice
14. april 2005 - 16:58 #1
så læg et svar i det andet og luk det, det er ikek tilladt at have samme spørgsmål åbent 2 steder, og ej udlove mere end 200 point *S*
Avatar billede EIHP Juniormester
14. april 2005 - 20:54 #2
Kan jo bare sådan set vide, hvordan jeg laver et dynamic dns?
Avatar billede leif Seniormester
14. april 2005 - 21:04 #3
Hvad er det du gerne vil ?
Avatar billede EIHP Juniormester
14. april 2005 - 21:10 #4
vil gerne ha at når man skriver server2.mitdomain.dk så peger den på en anden ip/domain uden for mit net...
Avatar billede leif Seniormester
14. april 2005 - 21:30 #5
Hvis du har adgang til at styre din DNS skal du oprette et A record (Hvis en IP) server2.domæne.dk -> IP adressen, og en Cname record hvis du vil pege server2.domæne.dk på en anden adresse.

Husk at fordi du peger server2.domæne.dk på www.jubii.dk er det ikke ens betydende med at den vil vise den ønskede side hvis serveren hos Jubii ikke kender server2.domæne.dk
Avatar billede EIHP Juniormester
14. april 2005 - 21:31 #6
Ville være dejlig vis du ville fortæl hvordan man sætter det op? hvad jeg skal bruge, i xp pro?
Avatar billede leif Seniormester
14. april 2005 - 21:33 #7
Har du kontrol over din DNS ?

Evt. fortæl domænet !
Avatar billede EIHP Juniormester
14. april 2005 - 21:34 #8
ved jeg da ik.. er ik ekspert.. leger stadig med det... domænet er home.hiti.dk hosted hos freefaq, som sende hjem til hos.. jeg ville gerne vide, hvordan jeg selv kan lave et subdomain, som jeg peger videre til en anden server...
Avatar billede leif Seniormester
14. april 2005 - 21:35 #9
Er det dit domæne hiti.dk ?
Avatar billede EIHP Juniormester
14. april 2005 - 21:36 #10
nej.. det er min mors... hvorfor?
Avatar billede leif Seniormester
14. april 2005 - 21:40 #11
Har du mulighed for DNS Administration hos Freepaq ? For at pege server2.hiti.dk et andet sted er ikke noget på din server, men i de server som holder styr på hiti.dk, de såkaldte DNS servere.
Avatar billede EIHP Juniormester
14. april 2005 - 21:44 #12
nej.. troede bare jeg kunne være smart, og sæt det op, på serveren herhjemme.. som freepaq har sat http://home.hiti.dk til at pege på..
Avatar billede leif Seniormester
14. april 2005 - 21:45 #13
Hvis det kun er home.hiti.dk der peger hjem kan du alligevel ikke gøre noget der hjemme da server2.hiti.dk ikke peger der hjem !
Avatar billede EIHP Juniormester
14. april 2005 - 21:46 #14
jeg skrev server2.HOME.hiti.dk
Avatar billede leif Seniormester
14. april 2005 - 21:50 #15
Okay !

Kender ikke din Webserver ! Men server2.home.hiti.dk peger heller ikke hjem til dig !
Avatar billede EIHP Juniormester
14. april 2005 - 21:50 #16
kan jeg opret et subdomain der peger til en anden side, via php?
Avatar billede leif Seniormester
14. april 2005 - 21:52 #17
Ja, men så længe server2.home.hiti.dk ikke peger nogen steder hen i DNS serveren kan det være lige meget !
Avatar billede screem_brille Novice
14. april 2005 - 21:53 #18
Xp er IKKE en server, og har ikke de muligheder uden 3 parts programmer (altså DNS server) det er kun server versionerne der har dette, så du skal installere en DNS server på din XP, om det findes ved jeg ikke.
Avatar billede EIHP Juniormester
14. april 2005 - 21:56 #19
ok.. men kan jeg opret et sub-dns-domain via php?

Info om deres servere:
http://services.freepaq.dk/phpinfo/
Avatar billede leif Seniormester
14. april 2005 - 22:02 #20
Du kan ikke selv lave en PHP side og oprette domæner i deres DNS server.
Avatar billede EIHP Juniormester
14. april 2005 - 22:04 #21
øv...
Avatar billede screem_brille Novice
14. april 2005 - 22:04 #22
nej men du kan i IIS oprette server2.mitdomain.dk som en side, og så i egenskaber sige at den skal pege på en anden URL (istedet for den skal pege på en lokal fil, eller en anden fil på dit netværk)
Avatar billede EIHP Juniormester
17. april 2005 - 16:42 #23
Hmm.. ok.. nu ved jeg ik helt.. skal jeb bare luk.. eller give jer alle points?
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2005 - 16:44 #24
Det er sådan set dig der bestemmer det !
Avatar billede EIHP Juniormester
17. april 2005 - 16:49 #25
ok.. jeg har jo egentlig fået svaret jo.. "det kan ik lade sig gøre".. derimod, har de fortalt mig at jeg selv kan sæt en dns-opsætningen, der peger på deres server som standard, og så kan jeg selv lave subdomains der peger andre steder hen.. jeg ved bare ik hvordan jeg skal det..

opsætningen til at sæt til deres server er jo til at finde her
http://freepaq.dk/support/systeminfo.php

han siger der findes steder der tilbyder den slags.. jeg kan bare ik finde nogen :(
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2005 - 16:52 #26
Hvis du har mulighed for at flytte DNS til GratisDNS.dk og derefter selv sætte domæne.dk, www.domæne.dk, mail.domæne.dk og ftp.domæne.dk til at pege på FreePaq kan du selv oprette alt det DNS du skal bruge også som peger alle mulig andre steder !
Avatar billede EIHP Juniormester
17. april 2005 - 16:53 #27
du mener, ændre det hos dk-hostmaster.dk ikke?
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2005 - 16:54 #28
Jeg mener redeligere det til GratisDNS.dk's DNS servere. !

http://www.gratisdns.dk/?size=400&side=51
Avatar billede EIHP Juniormester
17. april 2005 - 17:03 #29
Jamen.. så har du jo egentlig fortjent points
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2005 - 17:21 #30
Ja, men så vil jeg da ligge et svar !
Avatar billede EIHP Juniormester
17. april 2005 - 17:25 #31
Bortset fra, at den ip de skriver, jeg skal skrive hos dk-hostmaster.. der skriver dk-host:
Navneserveren, 194.192.15.130, svarer ikke autoritativt for domænenavnet, wao.dk. Ret venligst fejlen og prøv igen.

vil ligge prøve med en af mine andre domains først.. derfor valgte jeg wao..
men, ved du hvad der kan være galt? og wao er hosted hos webdomain, og der kan jeg ik se, hvad jeg skal sæt den op til.. så vis jeg kunne se det ville det være fedt.. og jeg forstår ik ret meget af gratisdns.dk's system.. jeg bliver hurtigt forvirret, men det vel fordi jeg ik ved hvad jeg skal gøre
Avatar billede screem_brille Novice
17. april 2005 - 17:29 #32
14/04-2005 22:04:56 dette burde virke
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2005 - 17:31 #33
Du har sikkert sprunget punkt nr. 2 over i GratisDNS guiden !
Avatar billede EIHP Juniormester
17. april 2005 - 17:32 #34
oh.. så jeg skal vente til imorgen med at gå videre?
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2005 - 17:32 #35
screem_brille -> Han skal jo først lige have domænet til at pege på sig selv før han kan gøre det !
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2005 - 17:32 #36
eihp -> Ja
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2005 - 17:33 #37
eihp -> Hvad er du ikke forstår ved deres System ?
Avatar billede EIHP Juniormester
17. april 2005 - 17:33 #38
ok.. så må jeg gøre det.. :) men ved du, hvor jeg kan skaf oplysningerne til mit domain wao.dk hvad jeg skal sæt op hos gratisdns.dk for at pege samme sted hen?
Avatar billede EIHP Juniormester
17. april 2005 - 17:37 #40
im lost.. kan jeg få dig til at skrive det ind på gratisdns.dk for mig? så kan jeg selv studerer hvad du har lavet... så kan det være jeg selv kan finde ud af resten :)
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2005 - 17:38 #41
Avatar billede EIHP Juniormester
17. april 2005 - 17:51 #42
Nu jeg ik sikker, men håber jeg har lavet det rigtigt..
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2005 - 17:54 #43
Prøv at fortæl eller tag et screenshot os vis mig, så kan jeg sige om det kunne se rigtigt ud !
Avatar billede EIHP Juniormester
17. april 2005 - 17:59 #44
http://www.googus.dk/sc01.JPG
http://www.googus.dk/sc02.JPG

Hvad skal jeg så gøre, vis jeg f.eks. vil pege piv.wao.dk til en mappe på den server, hvor wao siden er hosted?
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2005 - 18:01 #45
Er det fx. til wao.dk/piv du vil pege til ?
Avatar billede EIHP Juniormester
17. april 2005 - 18:03 #46
kunne vi godt sige :)
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2005 - 18:05 #47
Avatar billede EIHP Juniormester
17. april 2005 - 18:06 #48
er det ik, så vis man skriver piv.wao.dk så bliver man bare viderestillet til www.wao.dk/piv??
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2005 - 18:07 #49
Det kunne det godt være !

Du kunne reelt også sende piv.wao.dk til google.dk med URL forward !
Avatar billede EIHP Juniormester
17. april 2005 - 18:09 #50
var nu ik det jeg havde håbet på.. ville gerne ha at vis du skulle hente f.eks. et billed fra den mappe, så ville adressen bare være piv.wao.dk/billed.jpg i stedet for wao.dk/piv/billed.jpg
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2005 - 18:09 #51
Så skal du have adgang til at ændre serverens konfiguration !
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2005 - 18:10 #52
Da serveren så skal kende piv.wao.dk, dette kan ikke gøres udelukkende ved DNS !
Avatar billede EIHP Juniormester
17. april 2005 - 18:11 #53
ok. øv så.. men når jeg sætter en ip.. skal det så være ip.. eller kan jeg bare sæt et domain i stedet for ip??
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2005 - 18:23 #54
I hvad ?
Avatar billede EIHP Juniormester
17. april 2005 - 18:25 #55
vis jeg f.eks. vil sæt piv.wao.dk til at pege på et andet domain.. f.eks. chat.jubii.dk
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2005 - 18:29 #56
Hvis du bruger URL forward skal det være Adressen og ikke IPen !
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2005 - 18:42 #57
Men husk det virker ikke før at du har Redeligeret imorgen !
Avatar billede EIHP Juniormester
17. april 2005 - 18:44 #58
jep
Avatar billede webcreator Nybegynder
17. april 2005 - 18:47 #59
Hvis du hopper ind på din server med fx lsdkfj.domain.dk, og kommer ind på din almindelig side, så kan du med Easy SubSystem oprette subdomains.

http://powerzone.dk/powerzone/index.php?id=46