Avatar billede pluth Nybegynder
14. april 2005 - 14:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

distinct på datetime row, men dato må kun vises en gang

Hej,

Jeg har en tabel som indeholder en datetime kolonne. Jeg ønsker i mit udtræk kun at vise den første registrering for hver dag.

Eks. i DB:

I mit udtræk skal kun vise

Jeg har prøvet "select distinct * from", men det virker ikke. Jeg har også prøver select distinct(datetime) from, men det virker heller ikke, da tidspunkterne er forskellige...

Er der en som kan hjælpe med en SQL sætning som virker ?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
14. april 2005 - 14:12 #1
SELECT Min(dtmDato) from tabellen GROUP BY DATEPART(d, dtmDato), DATEPART(m, dtmDato), DATEPART(yyyy, dtmDato)

Ikke testet
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
14. april 2005 - 14:15 #2
Det virker

Du skal lige tilføje en

ORDER BY Min(dtmDato)
Avatar billede pluth Nybegynder
14. april 2005 - 14:58 #3
Det virker - MANGE TAK :-)