Avatar billede jjjakobsen Mester
14. april 2005 - 12:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Makroer i formularfelter

Hvordan får man afspillet en makro ved indgangen til et formular felt.
Jeg får fejludskrift med beskyttet område.
Avatar billede jkrons Professor
14. april 2005 - 12:23 #1
Hos mig går det fint at definere at en given makro skal afspilles ved indgangen til feltet under feltegenskaber. Men feltet skal være defineret med Tillad udfyldning.
Avatar billede rvm Nybegynder
14. april 2005 - 12:26 #2
For at makroen skal kunne aktiveres har du beskyttet dit dokument. Men måske kræver din makro at dokumentet ikke er beskyttet for at virke? Hvis det er tilfældet, så skal du som det første i makroen fjerne beskyttelsen fra dokumentet, og så sætte den på til sidst igen.
Avatar billede jjjakobsen Mester
14. april 2005 - 12:38 #3
Det har virket før, men nu giver den følgende VBA-fejl:
Run-time error '4605':
Objektet henviser til et beskyttet område i dokumentet.
Det hjælper ikke at fjerne låsen.
Tillad udfyldning er defineret.
Avatar billede rvm Nybegynder
14. april 2005 - 12:40 #4
Prøv at sende filen til mig - så kikker jeg nærmere på den "rvm snabela teknologisk dk"
Avatar billede jkrons Professor
14. april 2005 - 12:52 #5
Hvad gør makroen?
Avatar billede jjjakobsen Mester
14. april 2005 - 13:35 #6
Makroen skal bare skrive f.eks. xxx.
D.v.s. kunne sætte et navn eller nummer ind.
Avatar billede rvm Nybegynder
14. april 2005 - 13:36 #7
Hvorfor sender du den ikke bare?
Avatar billede jkrons Professor
14. april 2005 - 14:17 #8
Hvis det sted den prøver at skrive ligger i et beskyttet område, skal den som rvm siger fjerne beskyttelsen før den kan skrive.
Avatar billede jjjakobsen Mester
14. april 2005 - 15:41 #9
Hej rvm!
Jeg har sendt den til dig to gange i dag, og håber du har fået den her anden gang.
Og tak for hjælpen.
Avatar billede rvm Nybegynder
15. april 2005 - 07:32 #10
Jeg har ikke modtaget den :-(
Avatar billede jjjakobsen Mester
27. april 2005 - 13:15 #11
Hej jkrons.
Når jeg indspiller en makro der går op og kopierer indholdet af et felt, og så sætter indholdet ind i et andet felt (f.eks. et navn) så virker det ikke, uanset om sektionen er låst eller ej.
Jeg har ikke haft samme problemer i Office 97, men prøver nu i XP og 2002.
Har du en god idé.
Avatar billede rvm Nybegynder
27. april 2005 - 16:07 #12
Du kan sætte 2 felter (formularfelter = hinanden og på den måde kopier fra et felt til et andet (og det kræver ikke ophævelse af beskyttelsen)