Avatar billede pelse Nybegynder
30. marts 2001 - 17:25 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

problemer med hastigheden ved afspilning af mp3.

Er der nogle der ved hvorfor at musikken spiller for hurtigt når jeg har downloadet fra Napster??
INFO. Jeg er tilkoblet nettet via kabelnet med ca. 528 kb/s (tror jeg nok det hedder!!)
Avatar billede liquid Nybegynder
30. marts 2001 - 17:34 #1
Avatar billede syserror Nybegynder
30. marts 2001 - 17:36 #2
Hvilken afspiller bruger du ?
Avatar billede nomiz Nybegynder
30. marts 2001 - 17:38 #3
Hej. Jeg går ud fra det er min genbo, Else og det er ligemeget hvilken afspiller hun bruger! ALLE filer, såsom wav. mp3. og alle lydfiler.. Jeg syntes godt nok det er mærkeligt. !
Avatar billede nomiz Nybegynder
30. marts 2001 - 17:39 #4
... det går bare for stærkt! Selv opstartslyden i WinME går for stærkt! Skal vi prøve med en driveropdatering?
Avatar billede pelse Nybegynder
30. marts 2001 - 18:00 #5
jeg har forsøgt mig med henholdsvis media player og winamp. Men lige meget hjælper det! Kan det være et defekt lydkort eller bundkort?. Yderligere oplysninger! Når vi spiller fra dvd-drevet fungerer det normalt.
Avatar billede makse Nybegynder
30. marts 2001 - 19:02 #6
Opdater lydkortsdriverne!
Avatar billede makse Nybegynder
30. marts 2001 - 19:03 #7
Samme problem blev der spurgt om i www.eksperten.dk/spm/49691.

Løsningen var at opdatere driverne til lydkortet.
Avatar billede pelse Nybegynder
30. marts 2001 - 19:04 #8
Hej nomiz. Ja,det er din genbo der har problemer. Jeg satte sønnen på opgaven, men fra nu af overtager jeg roret. Til alle jer hjælpsomme mennesker, kan jeg oplyse, at samtlige kvalifiserede personer jeg har spurgt til råds, har samtlige stået uforstående overfor problemet.Hvis nogen har et godt bud, så ta`venligst hensyn til, at jeg er \"ung\" indenfor computerverdenen, og derfor ikke forstår de mange tekniske udtryk. Så svar venligst på et nænsomt dansk.
Avatar billede makse Nybegynder
30. marts 2001 - 19:07 #9
Hvad hedder dit lydkort?
Avatar billede pelse Nybegynder
30. marts 2001 - 19:24 #10
Hej Makse. Jeg tror nok det er soundmax integrated digital audio? Jeg har set dit svar fra 19.03 og vil gerne forsøge mig med dette. Du hører fra mig igen.
Avatar billede pelse Nybegynder
30. marts 2001 - 20:32 #11
Hej makse! Vi forsøgte os med dit forslag om at downloade compaq 8995, men hvad sker der, installerer programmet sig selv? hvor ligger det evt. henne. Der er ikke sket nogen ændring, Chip og Chap er der stadig.
Avatar billede makse Nybegynder
30. marts 2001 - 20:58 #12
I skal kun bruge den driver hvis det er en Compaq!!!

Ellers skal i hente den nyeste driver til lydkortet!
Avatar billede makse Nybegynder
30. marts 2001 - 21:03 #13
Hvis det er en Compaq, hvad hedder modellen så?
Avatar billede pelse Nybegynder
30. marts 2001 - 23:09 #14
makse: Vi er amatører. Vores computer er en athlon 8000 mhz tbird s462
mb, soltek sl-75kv+
ram 128mb pc133 s-dram(mtec)
GFX, point of view TNT2m64 32mb
AGP (www.nvidia.com)
HD fujitsu 20gb npf3204ah
(9,5ns, 7200rpm, 2mb cache)
cdrom, lg 12x/40x dvd drd-8120b
( www.lge.com)
floppydrev, panasonic
Hermed alle oplysninger ang. vores computer. Håber du får forstand af dette, og at du stadig har tålmodighed med os!!! Vores er stor!
Avatar billede makse Nybegynder
30. marts 2001 - 23:20 #15
Athlon 8000 mhz. WOW :)) Og ja, jeg har da tålmodighed.

Prøv den her driver www.soltek.com.tw/downloads/drivers/68mu120a.exe
Avatar billede makse Nybegynder
30. marts 2001 - 23:21 #16
Den skal bare køres, når i har hentet den.
Følg så vejledningen på skærmen.
Avatar billede pelse Nybegynder
31. marts 2001 - 00:33 #17
hej makse.  dit råd er fulgt. der er stadigvæk chip og chap for gamle som for nye downloadningsnumre. Tror du ikke at det er hardwaren der er noget galt med? Vi har købt pisset for 2 måneder siden. Håber på at du stadig er vågen!
Avatar billede makse Nybegynder
31. marts 2001 - 00:47 #18
Prøv følgende.

Tryk Start - Indstillinger - Kontrolpanel > D-klik på Multimedier > Fanen Lyd.
Se efter at jeres lydkort er valgt i \'Foretrukken Enhed\'

I kan også, samme sted, prøve at trykke på knappen \'Avancerede Egenskaber\' > Fanen Ydeevne - Og sætte hardwareacceleration et hak ned.
Avatar billede pelse Nybegynder
31. marts 2001 - 01:18 #19
hej makse. det virkede heller ikke, chip og chap er stadigvæk hyperaktive. Vi giver op for i nat. Men vi vender tilbage. god nat og sov godt. Hilsen Anders And når han er hidsig!
Avatar billede makse Nybegynder
31. marts 2001 - 13:39 #20
Prøv følgende.

Start i fejlsikret tilstand. (Tryk F8 eller hold CTRL nede ved opstart)

Gå ind i Start - Indstillinger - Kontrolpanel > D-klik på \'System\'
Vælg fanen \'Enhedshåndtering\' - D-klik på \'Enheder til lyd...\' og slet/fjern alle kort der står der.

Genstart computeren, og henvis til driveren når windows spørger efter den.
Avatar billede pelse Nybegynder
03. april 2001 - 14:34 #21
hej makse.Vi har også prøvet ovenstående, men igen uden held.Hvad nu?
Avatar billede makse Nybegynder
03. april 2001 - 14:41 #22
Hmm. Så prøver vi noget anden. :)

Tryk Start - Indstillinger - Kontrolpanel > D-klik på Tilføj/Fjern programmer.
Vælg Fanen Windows Installation - Fjern hakket i Multimedier. Tryk OK og genstart.
Gå ind samme sted, og sæt så hak i Multimedier igen. Tryk OK igen, og genstart.

Avatar billede pelse Nybegynder
03. april 2001 - 17:33 #23
beklager makse.Det virker heller ikke
Avatar billede pelse Nybegynder
03. april 2001 - 18:03 #24
Endnu en oplysning:på et minut spiller Napsteruret ca.6 sekunder for hurtigt i forhold til et almindeligt ur.
Avatar billede makse Nybegynder
03. april 2001 - 18:56 #25
Her er lige et link om generelle lyd problemer. (God læsning, og nogle gode tips)
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q140/3/34.asp

Her er så to Reg. filer du kan prøve.
www.nwlink.com/~zachd/pss/use-waveout-not-dsound.reg (Wav Out)

www.nwlink.com/~zachd/pss/use-dsound-not-waveout.reg (Direct Sound)

Start med den øverste fil. Når du har hentet den, så D-klikker du på den, og svarer ja til at den skal installeres. Derefter genstarter du computeren, og ser om det hjalp.
Hvis ikke, så prøv at gøre det samme, med den anden fil.
Avatar billede pelse Nybegynder
04. april 2001 - 17:09 #26
Beklager igen igen Makse.Det hjalp heller ikke.
Avatar billede makse Nybegynder
04. april 2001 - 20:18 #27
Hej igen Pelse.
Sikke noget skidt, for at sige det mildt. :)

To ting du kan prøve.

1. Reinstaller windows. Altså installer windows oven i den nuværende. Dette vil reparere eventuelle ødelagte filer.

2. Gå ind i Start - Indstillinger - Kontrolpanel > D-klik på \'System\'
Vælg fanen \'Enhedshåndtering\' Se efter om der er gule eller røde markeringer nogen steder.
Avatar billede schubert1 Nybegynder
05. maj 2001 - 21:35 #28
Jeg har læst hvilke problemer i har og skulle se på den løsning jeg fandt her: http://www.eksperten.dk/spm/70350

MVH. En anden desperat soltek bruger!!:)