Avatar billede Mikker Praktikant
13. april 2005 - 15:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skriverettigheder i tmp

Hvordan giver man Apache skriverettigheder til tmp?

Jeg kender kun til IIS, men vil nu forsøge mig med Apache. Det jeg efterlyser svare i IIS til at give iusr_servernavn skriverettigheder til en mappe.
Avatar billede sukos Juniormester
13. april 2005 - 15:31 #1
Det er stadig windows som styrer rettigheder til tmp

Men mener du et dir som ligger udenfor htdocs?
Så kan du lave en Alias.
prøv at kikke efter "icons" i httpd.conf
Avatar billede Mikker Praktikant
13. april 2005 - 15:41 #2
Jeg har installeret en færdig pakkeløsning: Apachefriends's XAMPP (Apache, MySQL, PHP m.v.). tmp ligger her: c:\apachefriends\xampp\tmp

Jeg har installeret en webapplikation (dotProject) som i sin installation kommer med fejlen:
Session Save Path writable?  Fejl: c:\apachefriends\xampp\tmp not existing or not writable

c:\apachefriends\xampp\tmp eksistere men jeg ved ikke om der er skriverettigheder til mappen. iusr_servernavn bruges jo kun til IIS. Hvad hedder denne bruger i Apache og hvordan giver jeg denne bruger skriverettighedder til mappen c:\apachefriends\xampp\tmp ?
Avatar billede Mikker Praktikant
13. april 2005 - 16:03 #3
Det virker nu. Stien i php.ini var forkert.
Avatar billede sukos Juniormester
15. april 2005 - 07:48 #4
husk at lægge et svar, og accepter dit eget svar, så spm. kan lukkes :O)
Avatar billede Mikker Praktikant
15. april 2005 - 09:55 #5
Nå ja <:o)
Avatar billede Mikker Praktikant
15. april 2005 - 09:56 #6
Point til mig selv :)
Avatar billede Mikker Praktikant
15. april 2005 - 09:57 #7
Hvorfor sker der nada når jeg jeg trykker Accepter?
Avatar billede sukos Juniormester
15. april 2005 - 12:41 #8
Du skal markere navnet, før du trykker accepter! :O)
Avatar billede Mikker Praktikant
15. april 2005 - 12:52 #9
Ahhhh.... :o)