Avatar billede hundevennen Nybegynder
13. april 2005 - 12:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IIS6 og win2003 server problem

Når jeg går ind i computer management og udvider Internet Information service er det lille ikon til venstre for navnene grålige og når man f.eks  klikker på et virtuel mappe og så biblioteker og filer vises i højre side er alle ikoner grå - skal de være det?
Avatar billede jokkejensen Novice
13. april 2005 - 12:42 #1
nej det er som om din iis server ikke kører... de skal gerne have farve...

prøv at genstarte servicen..
Avatar billede hundevennen Nybegynder
13. april 2005 - 12:48 #2
det har jeg prøvet - hjælper ikke
Avatar billede jokkejensen Novice
13. april 2005 - 12:51 #3
men den starter godt nok eller ?

Kender ikke til IIS6 , har kun XP ..

Kan du tilgå http://localhost/  ?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
13. april 2005 - 12:53 #4
det har ikke noget med localhost at gøre det er jo lokalt på en maskine - det her drejer sig om en win2003 server med IIS6
Avatar billede hundevennen Nybegynder
13. april 2005 - 12:54 #5
den starter heller ikke - når jeg kalder startsiden index.html for jeg en fejl service unavailable
Avatar billede jokkejensen Novice
13. april 2005 - 12:58 #6
okay.. du har ikke programmer som skype og andet installeret der fucker din port 80 op.. jeg har lavet utallige geninstallationer af windows XP da jeg til sidst opdagede at skype blokere for IIS 5.0

prøv lige i msconfig (hvis den findes på 2003)

at lave en startup uden at køre alle andre programmer...
Avatar billede hundevennen Nybegynder
15. april 2005 - 11:48 #7
lukker spm