Avatar billede joaqin Nybegynder
13. april 2005 - 11:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

formmail problemer med at sende

Hej

Siden

www.danskkredit.dk/låneskema.htm
Jeg kan ikke sende denne formmail
og modtager heller ikke tak.htm

hvad har jeg lavet galt??

Mvh

Joaqin
Avatar billede joaqin Nybegynder
13. april 2005 - 11:53 #1
Undskyld
www.danskkredit.dk
tryk på låneskema og tag kilden
mvh
Joaqin
Avatar billede miss-g Seniormester
13. april 2005 - 12:31 #2
Jeg har ikke så meget forstand på sådanne scripts, men har selv en lille formmail på min side. Måske du kan sammenligne og se hvad der er galt i din?

http://www.nicolin.dk/kontakt.htm

Desuden kræver det at de understøtter cgi - der hvor sitet ligger. Jeg bruger f.eks. nettonet og på deres side er der en del hjælp: http://www.nettonet.dk/formmail

Så tjek lige hos dem som sitet ligger...
Avatar billede joaqin Nybegynder
13. april 2005 - 19:58 #3
Hej miss-g

Undskyld forsinkelsen
jeg har fået det til at funke nogenlunde

Når du modtager noget fra din formmail
Får du så alt ud i en lang streng ??
mvh
Joaqin
Avatar billede miss-g Seniormester
13. april 2005 - 22:25 #4
Hej.

Ja jeg modtager jævnligt post fra min hjemmeside, og nej, det kommer ikke i en lang række, men pænt under hinanden.

Eksempel:

Nedenfor er resultatet af din e-mail formular.
Indsendt af root@www.nicolin.dk

Navn: Kurt
Besked: Hej miss-g!

bla bla bla bla bla bla

Med venlig hilsen

Kurt

E-mail: kurt@mail.dk
submit: Send besked
Emne: Design af logo m.m.
Avatar billede joaqin Nybegynder
14. april 2005 - 01:04 #5
Hej Miss-G
Nu skal jeg no lade være at "plage" livet ud af dig
Min gode ven har dette låneskema
http://www.dkbk.dk/loan.html
Som jeg må kopierer, selvfølgelig laver jeg lidt om på det
men som Du sikkert kan se
er der
mange felter
For mig gør det ikke så meget at det kommer i en streng
Således jeg bare kan se
Navn=navn
Og diverse oplysninger

er det svært??

Om ikke andet
så skal Du nok få point
jeg ønsker bare at
eks
Adresse=adressen
lån = lån
osv
således at jeg kan se hvilke "tekstfelter"
der er udfyldt

Jeg håber jeg har udtrykt mig klart nok

MVH
Joaqin
Avatar billede miss-g Seniormester
14. april 2005 - 01:38 #6
Jeg er ikke en haj til det her - fik vist selv hjælp i Eksperten i sin tid.

Jeg kan dog se en forskel på din kode og min egen.

MIN:
<input name = "E-mail" type = "text" id="email" size="19">

DIN:
<INPUT name = email >

Send knappen:

MIN:
<input name="submit" type = "submit" id="submit" onClick="MM_validateForm('Navn','','R','Emne','','R','Besked','','R');return document.MM_returnValue" value = "Send besked">

DIN:
<INPUT type=submit value="Afsend låneskema" name=Submit>

-----------------------------
Det der sker når man trykker på send knappen:

MIN:
<form action="/cgi-bin/formmail.pl" method="post" name="mail" id="mail" onSubmit="MM_validateForm('Navn','','R','email','','RisEmail','Emne','','R','Besked','','R');return document.MM_returnValue">
              <input type="hidden" name="title" value="Tak for din information.">
              <input type="hidden" name="subject" value="Post fra Nicolin.dk">
              <input type="hidden" name="recipient" value="kontakt@nicolin.dk" size="40" maxlength="40">
              <input type="HIDDEN" name="redirect" value="http://www.nicolin.dk/filenersendtok.htm">
DIN:
            <FORM action=http://www.dkbk.dk/cgi-bin/FormMail.pl
            method=post><INPUT type=hidden value=info@dkbk.dk name=recipient>
            <INPUT type=hidden value=http://www.dkbk.dk/tak.html name=redirect>
            <INPUT type=hidden value="Låneanmodning (DKBK)" name=subject> <INPUT
            type=hidden value=ansoger name=required>

Så skal jeg lige se hvad vi kan lære af det *G*
Din er jo ret avanceret, der er mange felter - så er ikke sikker på at jeg kan hjælpe dig helt til dørs.
Avatar billede miss-g Seniormester
14. april 2005 - 01:51 #7
Den her gør ihvertfald at der kommer til at stå ´Post fra Nicolin.dk´ i emne i min postkasse når jeg får en e-mail fra hjemmesiden. (sidder på send knappen)

<input type="hidden" name="subject" value="Post fra Nicolin.dk">

I din emne linie i postprogrammet skulle der gerne stå "Låneanmodning (DKBK)"
da du har denne:

<INPUT type=hidden value=http://www.dkbk.dk/tak.html name=redirect>

--------------------------------------------------

Tror du skal sætte noget mere på dine felter, så vil det fremgå i e-mailen.

F.eks. forskellen på e-mail feltet:
-----------------------------------------

MIN:
<input name = "E-mail" type = "text" id="email" size="19">

DIN:
<INPUT name = email >

-----------------------------------------

Prøv at leg med det - ellers må du vente til der kommer én med mere forstand på koder *G*
Avatar billede miss-g Seniormester
14. april 2005 - 01:56 #8
Hvis du ser på koden i selve form (formularen) har jeg også en del " (gåseøjne) i min kode, ved egentlig ikke hvorfor der ikke er det i din.

De har også nogle eksempler på koder i bunden af siden her:
http://www.nettonet.dk/formmail

Men det hurtigste ville jo nok være at der kom én ind som lige kunne sige hvad du skal rette - her er det lidt gæt og sammenligning. Kan jo være det kan gøres på flere måder.
Avatar billede joaqin Nybegynder
14. april 2005 - 02:00 #9
Hej Miss-g
Alias Nicoline
Forøvrigt Fed website Du har..Rigtig Flot
Jamen det var jo lige det jeg skulle bruge!!
Tusind knuser for din hjælp

Opret venligst Svar for fortjente points

www.gallerifantasi.dk  det er mig
www.fremex.dk også mig ( sagde Vovsen )
www.bartofcafe.dk  det er det jeg lever af .. Hi Hi
www.litteraturhuset.se  .. en god ven
www.hotelferie.com  den har jeg sgù også lavet.. med stor hjælp fra eksperten
www.thrueart.dk  god kunstner rigtig god ven

Hà det fortsat rigtigt godt

MVH
Joaqin

Øhhh!!
Kim

osv
Avatar billede miss-g Seniormester
14. april 2005 - 02:07 #10
Lykkedes det? Hvor er vi gode!!! *G*

Du har mange jern i ilden, hva ...

Tak for komplimentet ang. min hjemmeside. At se på dine minder mig om at det er sååå lang tid siden jeg har tegnet sidst. Kan ikke finde tiden - selvom det er smadder hyggeligt når man er i gang ;-)
Avatar billede joaqin Nybegynder
14. april 2005 - 02:54 #11
Hej Miss-G
altid fortjente points
Nu er jeg blevet lidt træt i ansigtet
Kl er jo 02055
endnu engang tak for din hjælp

Knus
mvh
Joaqin
Alyså
Kim