Avatar billede lnfrandsen Nybegynder
12. april 2005 - 00:07 Der er 2 kommentarer

PowerBook G4 på nettet via Sony Ericsson T630

Jeg har denne vidunderlige G4 PowerBook samt en SE T630.

Jeg skal have koblet min G4er op til nettet gennem SE T630eren via BlueTooth når jeg er på farten.

Jeg har sonofon-abonnement med GPRS installeret, Bluetooth koblet til på G4eren og jeg kan bruge alle BlueTooth funktioner uden problemer.

Jeg har henvendt mig til sonofon support, som sendte mig en vejledning til XP, da de ikke supporter Mac - desværre...
I deres vejledning står der, at jeg skal installere Communications Suite til T630eren som derved vil installere de korrekte modemdrivers til brug for videre konfiguration.
Nu ligger landet desværre således, at CD-R'en som er med, og de drivers som SonyEricsson akn sende, udelukkende er til Windows - altså ingen Mac-drivers! :(

Jeg har således brugt alle oplysningerne i vejledningen til at sætte G4eren op med APN som "Internet" og brugernavn hos sonofon som "sonofon" (Sonofon oplyser at via GPRS er ingen brugerkode påkrævet)

Når jeg dernæst forsøger at koble op via BlueTooth og telefon, lader det til at den finder T630eren, forsøger at koble op med PPP-oplysningerne som givetvis virker korrekt indtil jeg får meddelelsen: "Ingen bærebølge!" - Hvad I alverden er dette?

Jeg ringede til sonofon som oplyste mig om, at de ikke vidste hvad dette betød, men som kunne fortælle mig at alle oplysningerne var kørt korrekt ind samt min GPRS lader til at fungere upåklageligt, da jeg akn bruge andre GPRS-tjenester.
De henviste mig til Apple - Apple henviste mig til SonyEricsson - SonyEricsson henviste mig til sonofon, og således endte jeg så her efter råd fra sonofon-supporteren.

Er der nogle herinde som har haft lignende problemer? Eventuelt med en T610 som har samme software som T630?

Frandsen
Avatar billede aeblenet Nybegynder
12. april 2005 - 07:24 #1
Vælg MODEM; Ericsson Infrared
Opkaldsnummer; 40900090
Username; DIT MOBILNR
Password: *98*X#
eller Password: *99*X#

"X" er et tal fra et til ni (kan ikke huske hvad det kaldes)
-men det er en adgang til dine GPRS-indstillinger, som så automatisk åbner forbindelsen.

God fornøjelse!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
12. april 2005 - 07:26 #2
Og sådan er det for alle GPRS-telefoner med Sonofon-abonnement!!!