Avatar billede gadebarnet Nybegynder
11. april 2005 - 13:29 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

order by spørgsmål

Hvis nu jeg har disse 5 datoer:

Så skal jeg sortere efter de dato'er der IKKE allerede har været der...

Hvordan ?
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
11. april 2005 - 13:40 #1
WHERE dato < NOW()

ved ikk om NOW() også virker i MSSQL men ellers så er der sikkert en pedant til det :)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
11. april 2005 - 13:40 #2
SELECT * FROM tabel WHERE dtmDato > GETDATE()
Avatar billede gadebarnet Nybegynder
11. april 2005 - 13:47 #3
Det skal jo order by ikke where
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
11. april 2005 - 13:51 #4
kan du ikke
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
11. april 2005 - 13:51 #5
Det er to ting; du vil ikke have datoer der er "i fortiden", det klares med WHERE dtmDato > GETDATE(), Hvis du også vil have dem dorteret skal du tilføje ORDER BY dtmDato:

SELECT * FROM tabel WHERE dtmDato > GETDATE() ORDER BY dtmDato
Avatar billede gadebarnet Nybegynder
11. april 2005 - 13:57 #6
Det kan jeg godt finde ud af, men det var mere om man kunne order by "dato der ikke har været først"

Men det kan man ikke ?
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
11. april 2005 - 14:03 #7
nej som navnet lyder så er ORDER BY KUN til sortering - mens WHERE er til at lave klausuler for SELECT'en :)
Avatar billede gadebarnet Nybegynder
11. april 2005 - 14:05 #8
nedgang... Så laver jeg det med et array og noget asp...

tak.
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
11. april 2005 - 14:07 #9
np
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
11. april 2005 - 14:27 #10
Du vil have datoer der er "nye", og de skal komme i rækkefølge, ikke? Det er det du får hvis du bruger min SQL fra sidste post.

Så hvad skal du med arrays ... ?