Avatar billede willi Nybegynder
11. april 2005 - 09:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Karma uoverensstemmelse

Hej. Jeg har tidligere kontaktet jeg ang. min karma.
Der er bestemt uoverensstemmelse med den fremstillede og faktiske. Jeg har slet ikke karma (på eksperten ;). Men står til 100% !
Avatar billede kalp Novice
11. april 2005 - 09:53 #1
Du har da karma... og husk på der er en masse karma som man ikke kan se mere... pga. en fejl tror jeg.
Avatar billede willi Nybegynder
11. april 2005 - 10:02 #2
Ja. Men så vidt jeg kan se er der aldrig nogen som har tildelt mig noget. Selvom jeg er temmelig ligeglad så giver det et forkert billede i forhold til alle de "kloge og venlige" som utrætteligt besvarer spørgsmål.
Avatar billede kalp Novice
11. april 2005 - 10:34 #3
Du har da en blå en her

http://eksperten.dk/bruger.phtml?navn=willi&option=karma

at der ikke er blevet kommenteret noget betyder jo ikke noget:)
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. april 2005 - 10:48 #4
Vær opmærksom på at en masse karmatildelinger forsvant i forbindelse med sidste opdatering efter nedbrud. De "gamle karma tildelinger" kan dog stadig ses på "karmabaren"
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
11. april 2005 - 13:24 #5
Med 100% er der ingen grund til klage :-), vi andre ligger jo lidt under
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. april 2005 - 21:52 #6
En søgning på "karma" i Eksperten-kategorierne, ville ikke skade... :-)
Søgning kan også ske, med andre ord..... :-)
Avatar billede willi Nybegynder
11. april 2005 - 22:03 #7
>thesurfer ?? Hvad skulle jeg få ud af det?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. april 2005 - 22:17 #8
En masse spm, hvor der spørges noget i stil med "hvor bliver karma af?" og "jeg har x% karma, men kan ikke se dem"..

Med andre ord: det du spørger om nu, er allerede blevet spurgt og besvaret :-)
Avatar billede willi Nybegynder
11. april 2005 - 22:21 #9
Æhh... Det er vel det modsatte, at jeg har karma som jeg ikke skal have, at jeg spørger om jvf. ovenstående hvis du læser det. Jeg erindre ikke nogen sinde at have svaret på et sp. hvor jeg har modtaget karma ;)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. april 2005 - 22:31 #10
Nu forstår jeg ikke helt dit spm.. troede ellers jeg gjorde.. her er nogle punkter, der muligvis besvarer dit spm:

1) Alle kan få karma, uden at have deltaget i noget som helst.. man skal bare være oprettet som bruger her på Eksperten.. teoretisk set, kan du få 100% i karma, allerede 1 sekund efter oprettelse af brugeren/kontoen..
Man kan ikke selv bestemme, om man vil have karma eller ej.. det er op til alle de andre brugere, her på Eksperten.. man skal bare være oprettet, for at kunne give andre karma..

2) Hvis man har/får minimum 3x karma-vurderinger, vil man få en blå bar/tingest (ved siden af navnet), der indikerer hvor meget karma man har (den tager gennemsnittet)..

3) For noget tid siden (ved en opdatering eller noget i den stil), blev de "synlige" karma-vurderinger usynlige.. dvs, man kunne ikke læse kommentarene, men karmaen talte alligevel ..
Hvis du havde fået 2x100%, og de så blev usynlige, vil den tredje 100%-vurdering stå alene, og du vil få en blå bar/tingest, da du så i alt har minimum 3 vurderinger..

- Håber at det har besvaret dit spm..
Avatar billede willi Nybegynder
11. april 2005 - 22:45 #11
Ja. Men et noget besynderligt system så. Men må vel så leve med et ;) Det er ihvertfald ikke udtryk for noget som helst andet end jeg nogle få gange har behandlet nogle brugere pænt. Men det gør de fleste nu her på eksp.
Men så tak for dialogen.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. april 2005 - 22:46 #12
Det var så lidt :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. april 2005 - 18:01 #13
Hvis du har fået svar på dit spm, læg et svar, marker dit navn og klik derefter på Accepter-knappen, så spm afsluttes.
Avatar billede willi Nybegynder
14. april 2005 - 22:01 #14
naturligvis...