Avatar billede websphere Nybegynder
07. april 2005 - 10:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan man lave direkte klient adgang

Jeg sidder og laver et lille program der bruger MS-SQL som db.
Kan jeg åbne flere versioner af dette program 5-7 på samme tid uden det giver problemer i forbindelse med databasen?

Er der nogle ting man skal være særlig opmærksom på når man gør dette?

På forhånd tak
Morten
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
07. april 2005 - 10:11 #1
SQL Server kan godt håndtere rigtig mange connections/forbindelser, så 5-7 connections er ingen problemer. For god ordens skyld, skal du i din programkode huske at lukke en connection når du er færdig med at bruge denne.
Avatar billede websphere Nybegynder
07. april 2005 - 10:19 #2
Ok - jeg sad nemlig og spekulerede på om det var nødvendigt at programmere en server der kunne håndtere forbindelsen og dermed dele adgangen til databasen.
Men det mener du ikke er nødvendigt?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
07. april 2005 - 10:20 #3
En anden tind du måske skal være obs på, er hvis flere brugere samtidig kan ændre de samme data. I så fald, kan der være behov for at styre hvem der har den rigtige ændring.

Hvis det primært er mange connections som læser data, eller de ændrer i forskellige 'områder' i databasen, skulle der ikke være så mange bekymringer.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
07. april 2005 - 10:24 #4
I den størrelsesorden du opererer med, er der ingen behov for at bekymre sig om håndtering af forbindelser. Der kan være lidt tid (måske 1 sekund) at spare på at poole connections, men i små applikationer med få brugere kan det neppe betale sig at bruge tid på dette.
Avatar billede websphere Nybegynder
07. april 2005 - 10:29 #5
Ok super - så vil jeg fortsætte hen af denne vej.

Tak for hjælpen og god dag