Avatar billede doc.g Nybegynder
29. marts 2001 - 13:11 Der er 41 kommentarer

Partition af Drev

Jeg har det problem at når jeg tænder for min computer siger den: Windows har opdaget at mit drev mangler \"Fat 32\" og en anden \"partitions\" fil. Så siger den at jeg skal trykke FDisk for at partitioner mit drev, men når jeg gør det siger den så der ikke er nogen harddiske tilgængelige. Jeg kan ikke komme ind i windows og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre!! Hjælp!!!  (Jeg har allerede spurgt mange \"Nørder\" men jeg har hidtil ikke kunne finde en løsning)
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
29. marts 2001 - 13:14 #1
ligner lidt af et problem. Det ser ud til at du har en fejl i din MBR (master boot record) eller dine inderste spor, hvilket kan gøre det lidt svært at redde.

Kan du boote fra en diskette? - fortæl mig lige hvad den siger når du siger C:.
Avatar billede doc.g Nybegynder
29. marts 2001 - 13:16 #2
Ja>>>>> når jeg siger c: så viser den kun nogle få systemfiler
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
29. marts 2001 - 13:17 #3
Kan du komme til at køre scandisk?
Avatar billede doc.g Nybegynder
29. marts 2001 - 13:18 #4
Men computeren har lavet mit c: drev om til en midlertidig drev med nogle systenfiler eller e.lign.
Avatar billede doc.g Nybegynder
29. marts 2001 - 13:19 #5
Ja men når jeg kører scandisk tager det kun 1 sekund så er den færdig. Selv med overflade scanning
Avatar billede doc.g Nybegynder
29. marts 2001 - 13:19 #6
så Den siger ingen fejl
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
29. marts 2001 - 13:20 #7
Nå, det er ikke det jeg tænker på. Det er bare et RAM drev med boot filerne. Det kommer op fordi du bruger en win98 startdisk ikke??

Hvor mange drev har du fysisk og hvor mange drev kan du åbne fra dos?
Avatar billede doc.g Nybegynder
29. marts 2001 - 13:21 #8
Jeg har prøvet at formatere c: drevet men så siger den at formatering ikke er understøttet-formatering afsluttet
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
29. marts 2001 - 13:21 #9
Er RAM drevet det eneste drev? (det er ikke et rigtigt drev - kun noget lidt fusket snydedrev)
Avatar billede doc.g Nybegynder
29. marts 2001 - 13:22 #10
Jeg har 2 fysiske drev; C; og D: men den eneste jeg kan check er c: drevet  (Jeg har prøvet både med 98 og Me)
Avatar billede doc.g Nybegynder
29. marts 2001 - 13:23 #11
(Disketter)
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
29. marts 2001 - 13:23 #12
når du skriver dir på c drevetm hvor mange Mega Byte siger den så der er ?
Avatar billede spikey Nybegynder
29. marts 2001 - 13:24 #13
Hvis du har noget som du skal redde så kan du prøve at sætte din hd i en andens computer og se om man kan hive noget data ud fra den.

Avatar billede doc.g Nybegynder
29. marts 2001 - 13:24 #14
RAM drevet med bootfilerne dukker også op når jeg bruger ME disketten
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
29. marts 2001 - 13:25 #15
vent lidt med det spikey. vi skal lige kende problemet først...
Avatar billede doc.g Nybegynder
29. marts 2001 - 13:25 #16
Det siger den ikke noget om(Det med mega byte)
Avatar billede spikey Nybegynder
29. marts 2001 - 13:27 #17
Hvis du ikke skal gemme noget data på din hd
skal du førest finde en win98 boot disk og boot op på den.
Når den er bootet skal du skrive fdisk og og slette alle partisoner med fdisk. Og oprette en ny partison.
Når du har gjordt det booter du op på win98 bootdisk og skriver format C:
og siger ja til den skal formatere
når det er gjort putter du et ny installation af windows ind
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
29. marts 2001 - 13:28 #18
jo - noget i retning af:

fil.fil      36.47k
fil.fil      32.45k
fil.fil      46.47k
En lang liste
            123.456.234 kb
            123.456.234 kb ledig

?

Avatar billede spikey Nybegynder
29. marts 2001 - 13:29 #19
hvis han har prøvet på at formatere en gang kan de have øddelagt nok data til at man skal geninstallere
Avatar billede doc.g Nybegynder
29. marts 2001 - 13:29 #20
Jeg har installeret Me på c: drevet og alle mine systemfiler osv. ligger på c: drevet.
Hvis jeg nu fjerner c: drevet fra min computer(Fysisk) Tror i så at jeg kan installere ME på mit D: drev? (Den bliver kun brugt til billeder osv.)
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
29. marts 2001 - 13:30 #21
-> spikey - Han siger han har snakket med andre nørder og det er forhåbentligt det første de har prøvet...

desuden står der i spørgsmålet at \"windows har opdaget\" og noget om fat32 - derfor må det være en fejl som er opstået.

Hvad siger den om dit C: drev?
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
29. marts 2001 - 13:31 #22
-> doc.q - så skal du bare sørge for at flytte jumperen fra SECONDARY til PRIMARY hd bag på din disk.
Avatar billede doc.g Nybegynder
29. marts 2001 - 13:31 #23
Jeg har prøvet at skrive Fdisk, men så siger den: Ingen harddiske tilgængelige
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
29. marts 2001 - 13:32 #24
Hvad siger den om dir drev C: dår du skriver dir?
Avatar billede doc.g Nybegynder
29. marts 2001 - 13:33 #25
Er det bare det hele?
Avatar billede spikey Nybegynder
29. marts 2001 - 13:33 #26
hmmm finder den haddiskene under opstart.
Prøv eventuelt at autodetecte dine harddiske igen
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
29. marts 2001 - 13:34 #27
du behøves ikke referere det hele, bare der hvor der står KB til sidst som jeg skrev. - det er vist det sidste den skriver efter fil listen.
Avatar billede doc.g Nybegynder
29. marts 2001 - 13:34 #28
Jamen den viser kun nogle midlertidige\"systemfiler\"
Avatar billede doc.g Nybegynder
29. marts 2001 - 13:36 #29
Når jeg tænder computeren siger den så
: Boot Error_Indsæt Boot diskette
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
29. marts 2001 - 13:37 #30
Har du ICQ? - Kan du skrive til mig?
Avatar billede doc.g Nybegynder
29. marts 2001 - 13:37 #31
Så sætter jeg den i også siger den det med at jeg mangler en eller anden \"Fat32\"fil osv.
Avatar billede doc.g Nybegynder
29. marts 2001 - 13:38 #32
Nej det har jeg desværre ikke
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
29. marts 2001 - 13:42 #33
OK - den kan ikke finde din FAT og det kan jo være mere eller mindre alvorligt.

Det der er t gøre at at FAT\'te den forfra, men før man kan gøre det skal vi jo sikre os at drevet ER i orden og vi skal også vide at det ER det rigtige drev.

Når du kører scandisk og det ikke tager mere end 1 sek så tyder det på at det bare er det midlertidige RAM drev som du scandisker - og det kan man jo ikke.

1. Kan du komme i kontakt med både dit C og dit D drev?
2. Kan du skrive dir på dem begge?
3. Hvor mange bytes er de på - altså hvor stor er kapaciteten?

Når jeg ved det. Kan jeg løse problemet.
Avatar billede doc.g Nybegynder
29. marts 2001 - 13:46 #34
1.Nej jeg kan kun komme i kontakt med min \"Midlertidig C: Drev\"

2.Kun dir på C:

3.Ca.5 \"gigahertz\" hver
Avatar billede doc.g Nybegynder
29. marts 2001 - 13:48 #35
Jeg sidder i skolen og de lukker nu, men mine forældre har internet. Jeg er på om ca. ½ time
PLLLEEAASE hjælp mig hvis i finder ud af noget
Avatar billede doc.g Nybegynder
29. marts 2001 - 13:49 #36
ca.14:30
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
29. marts 2001 - 13:49 #37
Hvor mange drev har du I ALT i din dos?

Hvis du siger du har 2 fysiske diske og dit C drev kun er \'midlertidigt\' - så mangler der jo en...
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
29. marts 2001 - 13:50 #38
OK snakkes ved...
Avatar billede hotpop Novice
29. marts 2001 - 15:34 #39
prøv med kommandoen fdisk /fixmbr
Avatar billede fanta Nybegynder
07. april 2001 - 15:59 #40
eller format c: /mbr
Avatar billede andhansen Nybegynder
19. april 2001 - 19:03 #41
Prøv at løse problemet med Power Quest Partition Magic.