Avatar billede steven86 Nybegynder
03. april 2005 - 15:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Film fra pc til TV

Hey venner ;)

Har et lille problem, har lige købt sådan nogle ledninger fra netto :D Som sQ gøre at jeg kan se film fra min pc til tv'et..

Men det er bare intet på tv'et :S

Hvad kan der være galt??
Skal man bruge en bestemt videoafspiller "ect: Quicktime player, VLC...osv"

Mvh Steven86 !
Avatar billede mach3 Nybegynder
03. april 2005 - 15:40 #1
Du skal aktivere clone fra egenskaber for grafikkortet.
Avatar billede mach3 Nybegynder
03. april 2005 - 15:40 #2
Er det ATI eller NVIDIA?
Avatar billede steven86 Nybegynder
03. april 2005 - 15:57 #3
Det er NVIDIA...

hvor skal jeg gå hen for at aktivere det der "clone" ?? :( :)
Avatar billede mach3 Nybegynder
03. april 2005 - 21:06 #4
Højreklik på skrivebordet --> properties --> settings --> advanced --> vælg det faneblad hvor dit grafikkorts navn står --> nView --> nView-tilstande --> vælg klon.

Så kan vi tage den videre derfra, hvis det bliver nødvendigt.
Avatar billede c-holst Novice
04. april 2005 - 21:22 #5
her er lidt du kan lege med. Enkelte elementer kan variere alt efter hvilekt kort du bruger. Vil det ikke rigtigt, står jeg også til din rådighed.

spørger du mig hvilken player du skal bruge vil jeg sige VLC. Den kan utrolig meget. DVD, avi og alle andre filmformater jeg er stødt på. Uden installation af nogen andre former for playere og codec. Lækkert:-)

Guide til tv-out på geforce serien
til de nyeste drivere

du har forbundet og genstartet din maskine.

højreklik på din skærm og vælg indstillinger.
Her må du ikke pille ved skærm nr 2, da den så vil blive aktiveret og brugt som en del af skrivebordet.
som udgangspunkt sætter du nu skærm 1 til 800 X 600 (giver det bedste resultat hos mig. Du kan altid ændre det senere

klik nu på avanceret og på fanebladet geforce-xxx

frem kommer en vinge, hvor du vælger "nview display mode"

finder nviewmodes og vælger clone/klon

hjreklik på skærm 2 og vælg "select tv format"  vælg "advanced"
vælg "pal B denmark" og vælg composite eller svideo hvis dit tv understøtter dette. tryk på anvend og sig ok til du igen er ved "vingen"
driller det lidt, kan du vinge af i detect displays

tilbage til "nview display mode" højreklik på skærm 2, vælg "change resolution" flyt skydebaren til 800 X 600. Det er kun her du må ændre opløsningen på tvskærmen. aldrig ude i de alm indstillinger

nu skulle du gerne have billede på dit tv. er det ikke i farver kan det  være fordi dit tv ikke understøtter svideo. Vælg da composite eller køb en colorfix

gå nu ind i vingemenuen "full screen video"
skal dit tv-out primært bruges til videovisning, hvor afspilleren styres via din pcskærm vælg da secondary display.
vil du styre din afspiller og alle funktioner via din tvskærm, vælg da disable

Du kan endda få billedet til at fylde hele skæmen ved, under change resolutions at vinge af i show only physical resolutions, men så bliver skærmen også ringe til alt andet en fremvisning af film
Avatar billede steven86 Nybegynder
30. august 2006 - 23:56 #6
C-holst.. Smid et svar, så er der point til dig... :)
Avatar billede c-holst Novice
31. august 2006 - 16:54 #7
takker for det